Gå til innhold

Julekalender 2003 dag 13


Anbefalte innlegg

Ifølge testen på Xbit labs har skjermen en faktisk responstid på 32ms. Altså langt fra de oppgitte 16ms :thumbdown:

 

"During the test the display produced 28ms pixel rise time and 4ms pixel fall time, making 32ms in total"

Begynner å lure litt på om det er samme skjermen... på testen står det at den skjermen de testet skulle ha 25 ms responstid. Og de fikk 32 og det er vel normal praksis at den tiden de oppgir er litt raskere enn den faktiske. Men på hwb sider står det 16ms? Så er det den samme skjermen eller har HWB gitt gal info?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ifølge testen på Xbit labs har skjermen en faktisk responstid på 32ms. Altså langt fra de oppgitte 16ms :thumbdown:

 

"During the test the display produced 28ms pixel rise time and 4ms pixel fall time, making 32ms in total"

Altså ganske normalt siden produsentene oftest bare oppgir hvor lang tid det tar før en pixel lyser og ikke slukker. Eller omvendt.

Men her er det jo 28ms opp og 4 ned.

Uansett, jeg ville ikke ha kjøpt denne skjermen om dette stemmer, og jeg har ikke akkurat av vane å tvile på X-bit labs.

 

Hvor er oyvind_dahle når du trenger han? :D

På hjemmesiden til iiyama står dette om E430:

 

"Reaction time (Up / Down) 16msec"

Lenke til kommentar

http://www.iiyama.nl/eng/1024x768/files/ProLite%20E430.pdf

 

Stemmer at det står at den er uten høytalere på iiyama og hwb sine sider, men på iiyama sine sider har de ingen 17 LCD skjermer med 25 ms responstid utenon H430. På databutikken så har de en versjon MED høytalere E431SB. Rart at jeg blir forvirret? Trenger flere tester ;)

Endret av unwill
Lenke til kommentar
Samme praksisen på denne britiske Webshoppen http://www.dabs.com/uk/productView.html?qu...2S9Z&familyid=0

 

Headingen sier klart "No speakers", men spec's sier innebygde ....

På spesifikasjonen der står det Response Time 25 ms.

 

Jeg bryr meg egentlig ikke om den har høytalere ikke, men det er stor forskjell mellom 16 og 25 ms respontid. På sidene til IIyama står der at spesifikasjonen kan endres uten notice så det kan jo hende at de har endret den.

 

Var sikkert så mye feil med høytalerne at de bare valgte å dra ut ledningen og si at den ikke har høytalere ;)

Lenke til kommentar

Poenget var vel ikke at høytalerne var så aktuelle siden de neppe duger, men at det er en stor forskjell i spesifikasjonene. Hvorfor lage riller til høytalere hvis de ikke er der?

 

Til du kom frem med den tyske webshoppen så tenkte jeg at kanskje X-bit labs hadde testet H430 og ikke E430, men nå.

 

Synd at det er tvil om hva som er rett her, siden jeg kunne trengt en Lcd skjerm med lav ms.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Sorry for massiv posting, men jeg fant noe interessant.

 

E430-S og E430S er ikke samme skjerm!

 

-S -W -B angir farge, mens uten bindestrek er modell.

Den første har 16 ms responstid, men den uten bindestrek har 25.

 

Og den xbit testet var E430S og dermed 25... enda ikke funnet en test av e430bindestrek serien.

 

Uff... hvorfor må de ha så forvirrende modellbetegnelser?

 

Edit:

Fant noen skjermer til, de har faktisk E430S-B der bindestrek nok engang angir farge...

Endret av unwill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...