Gå til innhold

PSU til oc - EVGA G3 1000 W eller lignende

Anbefalte innlegg

Jeg har skikkelig problemer med å bestemme meg for PSU. Må bytte ut en Corsair CX750M som ikke henger med på overklokking. Hadde forsåvidt forventet at den skulle slite - men vcore spenning er altfor lav og ustabil med litt belasting, så den kan jeg faktisk ikke bruke.

I følge Johnnyguru, er G3 1000 W mytisk bra på stabilitet. Jeg ser av enkelte tester at den er litt støyende, og det er jo et minus. Er det noen andre i den prisklassen som er et bedre valg? Jeg trenger egentlig ikke så mye strøm, men aner at jeg må overdimensjonere litt for å få stabil 3,3 V rail og lavt støynivå.

Mer om maskinvare og status på overklokking ligger her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1806076

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G3 1000W er en raring, ja. Jeg har vært borti mer eller mindre hele G3-serien fra 550W til 1000W, og 1000W er det eneste problembarnet. Du kan jo gå for en HX1000i, for eksempel. Jeg syns hvertfall Corsairs enheter holder meget god kvalitet, men jeg kjøper aldri noe lenger ned enn HX, og har mest vært borti AX-serien. De er nydelige, men akk så kostbare.

Lenke til kommentar

Takker for at dere stoppet et bomkjøp. Lurer da på HX1000i eller AX860.

Hvilket av disse vil gi meg mest stabil vcore over 1,4 Volt? Jeg trenger egentlig ikke 1000W, oppsettet mitt trekker vel knapt 500W, men det er vel greit å ha litt headroom.

Edit: Klarte ikke vente på svar, så bestilte HX1000i.

Endret av fudun
Lenke til kommentar

Det han over skriver!

G3 er en VELDIG støyende psu(selv i ECO modus). Sendte den tilbake da jeg holdt på å bli sprø!

Kjøpte så en HX1000(uten "i") og er kjempefornøyd :)

1000W og høyere har ikke eco modus.

Øh... Jo, 1000w g3 har hvertfall det! Har som sagt eid den

Lenke til kommentar

Det han over skriver!

G3 er en VELDIG støyende psu(selv i ECO modus). Sendte den tilbake da jeg holdt på å bli sprø!

Kjøpte så en HX1000(uten "i") og er kjempefornøyd :)

1000W og høyere har ikke eco modus.

Øh... Jo, 1000w g3 har hvertfall det! Har som sagt eid den

Da er det nytt på g3. G2 1300 som jeg har har ikke det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...