Relex Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Audi a4 b7 2006 quattroHei, skal ta av dpf.Lurer på hva man burde gjøre? Det jo såklart at man må ta av dpf under ifra. Men må man ta av akslingen for å komme godt til? Boltene har rusta, er det garantert at noe knekker av ol. Noen som har hatt erfaring når man tar av dpf? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Noen som har hatt erfaring når man tar av dpf? Jeg har erfaring med at du kommer ut med en mangellapp på neste EU-kontroll om det blir oppdaget. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Det må vel også programmeres inn i ECU at den er tatt bort for å ikke få feilkode og motorproblemer. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Du må huske å melde fra til Statens vegvesen slik at bilen kan registreres etter riktig typegodkjenning. Lenke til kommentar
Relex Skrevet 17. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2018 Ja men om d er styr og ta ac selve dpt tenker jeg på da? iforhold til rust osv Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Mest sansynlig. Er du heldig trenger du bare nye bolter. Lenke til kommentar
Relex Skrevet 17. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2018 Hmmm, d er ikke bare å smøre inn med rustløser og la d stå over natta også smøre inn neste dag forså og prøve og løsne på boltene? Er d mest sannsynlig at de vil knekke da eller? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Det kan hende du er heldig, men ikke sikkert du kan bruke de på nytt uansett. Også mulig hodene er helt i stykkerrustet. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Temmelig umulig å annslå hvor vanskelig det er på akkurat din bil.. Det kan være kjempelett og alt kan løsne enkelt, eller alt kan sitte som juling og du må frem med vinkelsliper. Kan hjelpe å dynke skruene med rustløser å la det stå over natta ja. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Hvis din største bekymring er rustne skruer, så bør du nok ligge langt unna filteret. Det sitter også temperaturføler og to trykkfølere på filteret. Det er ikke bare og klippe ledningen på disse og tro at det er i orden. Hvis det er meningen at du skal skifte filteret til et nytt et, så blir saken en helt annen. Lenke til kommentar
Relex Skrevet 18. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2018 Hmm ja sant d :/ Dpf ligger rett over drivakselen og et par rustene skruer også. Vi bare ta ut d ogsp rense og sette d på igjen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Det er ikke noe filter som du enkelt kan blåse ut av med kompressor. Det er noe helt annet enn f.eks. et luftfilter. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå