Gå til innhold

Hyundai sjekker hvordan ekstrem kulde påvirker Kona


Anbefalte innlegg

 

Det er interessant hvor mye enkelte elbiler bruker så fort det blir kaldt ute. Da "Tesla-Bjørn" nylig testet andre generasjon Leaf i minusgrader på motorvei, brukte den ganske mye:https://youtu.be/Gj3MsS9M3dE

Det er også et pussig fenomen. Hvordan en mann med tilnærmet null peiling på bil, blir en slags anerkjent biltester. Bare fordi han kjøper en Tesla forholdsvis tidlig, og legger ut videoer av det på youtube.

Han er ikke den eneste på YouTube. Nå er ikke Nyland så veldig interessant for andre enn Tesla-fantaster.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det er interessant hvor mye enkelte elbiler bruker så fort det blir kaldt ute. Da "Tesla-Bjørn" nylig testet andre generasjon Leaf i minusgrader på motorvei, brukte den ganske mye...""""

Det er også et pussig fenomen. Hvordan en mann med tilnærmet null peiling på bil, blir en slags anerkjent biltester. Bare fordi han kjøper en Tesla forholdsvis tidlig, og legger ut videoer av det på youtube.

Han er ikke den eneste på YouTube. Nå er ikke Nyland så veldig interessant for andre enn Tesla-fantaster.

 

De fleste legetabber med dødelig utfall begås av høyt utdannede mennesker.

Endret av 1J7HHBGW
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer ikke til å skje så lenge grønnmenigheten hauser "elbil" opp i skyene. Akkurat likedan som at "turbo"-manien ikke døde ut, før formel 1 bannlyste turbomotorene.

 

 

På 80-tallet fantes det snow-jog med borrelås og turbo!  :)  I dag er det helst nano det går i. Det er utrolig mye som inneholder nanoteknologi. Det beste var dog super ss rally gt fastback hardtop sprint. Kan forresten få Tesla shooting brake nå.

 

Turbo-manien i F1 var kun borte for en periode. De holdt igjen så lenge de kunne, men til slutt så måtte de gi tapt for down-sizing, lean burning og turbo. Dagens F1-motorer er de sterkeste noensinne. Vel, bortsett fra 80-tallets turbomotorer da  :tease:  Det ryktes at de i årets sesong har passert den magiske grensa på 745,7 kW! Og banerekordene vil falle som fluer. Og ettersom det ikke deles ut stilkarakterer i F1, så er det ikke aktuelt å kjøre sist i mål med V8. (Ikke at det ville vært lov heller, da motorreglementet er temmelig rigid)

 

Kos deg med bil uten merkelapp! Jeg kunne ikke brydd meg mindre, bortsett fra om det står Audi på bilen. Det vil jeg ikke engang bli sett død i.

Lenke til kommentar

 

Det kommer ikke til å skje så lenge grønnmenigheten hauser "elbil" opp i skyene. Akkurat likedan som at "turbo"-manien ikke døde ut, før formel 1 bannlyste turbomotorene.

 

 

På 80-tallet fantes det snow-jog med borrelås og turbo!  :)  I dag er det helst nano det går i. Det er utrolig mye som inneholder nanoteknologi. Det beste var dog super ss rally gt fastback hardtop sprint. Kan forresten få Tesla shooting brake nå.

 

Turbo-manien i F1 var kun borte for en periode. De holdt igjen så lenge de kunne, men til slutt så måtte de gi tapt for down-sizing, lean burning og turbo. Dagens F1-motorer er de sterkeste noensinne. Vel, bortsett fra 80-tallets turbomotorer da  :tease:  Det ryktes at de i årets sesong har passert den magiske grensa på 745,7 kW! Og banerekordene vil falle som fluer. Og ettersom det ikke deles ut stilkarakterer i F1, så er det ikke aktuelt å kjøre sist i mål med V8. (Ikke at det ville vært lov heller, da motorreglementet er temmelig rigid)

 

Kos deg med bil uten merkelapp! Jeg kunne ikke brydd meg mindre, bortsett fra om det står Audi på bilen. Det vil jeg ikke engang bli sett død i.

 

 

Jeg er selvfølgelig også imot F1 i dagens form, fordi nettopp det rigide regelverket gjør at dette er et produkt av juss, ikke et produkt av teknologi. Godt mulig de nermer seg tidenes raskeste biler (skulle bare mangle, utviklingen går jo ikke bakover). Men tanken slår meg at de ville vært enda raskere om de ikke var, nettopp et produkt av juss.

Lenke til kommentar

 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre, bortsett fra om det står Audi på bilen. Det vil jeg ikke engang bli sett død i.

 

Jeg er selvfølgelig også imot F1 i dagens form, fordi nettopp det rigide regelverket gjør at dette er et produkt av juss, ikke et produkt av teknologi. Godt mulig de nermer seg tidenes raskeste biler (skulle bare mangle, utviklingen går jo ikke bakover). Men tanken slår meg at de ville vært enda raskere om de ikke var, nettopp et produkt av juss.

Det er nok ikke jussen som er årsaken til dette. Den er bare en konsekvens av alt det andre. Regler må det jo være.

Det er vel i hovedsak 2-3 årsaker til at det legges begrensninger - sikkerhet, kostnader for teamene for å redusere effekten av økonomiske fortrinn og å øke spenningen (gjesp) for de som liker å se F1.

 

Når det legges begrensninger så betyr ikke det nødvendigvis at innovasjonen forsvinnner. Det tar bare en annen retning.

 

...at en ikke vil bli sett død i en Audi er forsåvidt greit. Den eneste plassen jeg synes det er ok å bli sett død er i en likkiste.

 

...det er også det stedet jeg helst ikke vil bli sett i levende live.

Lenke til kommentar

Det som er så dårlig, er når jeg setter meg inn i en bil, og jeg umiddelbart får et inntrykk av at her er "el" ett poeng.

Når en 2010 talls bil markedsfører som "el"-bil, så er det akkurat like harry som da en 1980 tals bil ble markedsført som "turbo"-bil. I dag har alle biler turbo, men det gjøres ikke noe poeng av det. Det er fortsatt bare en bil.

Og det er nettopp det jeg vil ha. En bil. Ikke en elbil, og ikke en turbobil. En bil.

Så det som er dårlig med elbil er at folk kaller det en elbil?

 

Jaja, elbilhaterne blir mer og mer desperate i sin argumentasjon...

 

Forresten, hva var galt med å markedsføre noe som turbo-bil når ikke alle biler hadde turbo? Bare fordi alle biler fikk turbo etter hvert så betyr ikke det at det ikke var et salgs- eller markedsføringsargument da ikke alle hadde det.

 

Utrolig at jeg må forklare noe så grunnleggende. Men det er vel desperasjonen din som prater gjennom innleggene dine...

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så det som er dårlig med elbil er at folk kaller det en elbil?

 

Jaja, elbilhaterne blir mer og mer desperate i sin argumentasjon...

 

 

Jeg satt igjen med samme argument, prøvde å få han til å opplyse mer men han var mer bestemt på å snakke om Teslabjørn. Det virker veldig rart hele greia, lurer på om han refererer til bokstavene "electric" som står på bakluken. Tar vell 2 minutt å fjerne da han selv definerer seg som selveste max mekker. 

 

rare greier. 

Lenke til kommentar

Jeg satt igjen med samme argument, prøvde å få han til å opplyse mer men han var mer bestemt på å snakke om Teslabjørn. Det virker veldig rart hele greia, lurer på om han refererer til bokstavene "electric" som står på bakluken. Tar vell 2 minutt å fjerne da han selv definerer seg som selveste max mekker. 

 

rare greier.

 

 

Nå var det jeg selv som stilte spørsmålet omkring Bjørn, og jeg forbeholder meg retten til å selv velge tema for spørsmålene jeg selv stiller. Likeså kan selvsagt du stille spørsmålene du ønsker, men det gir deg ingen rett til å vri tema bort fra mitt spørsmål likevel. Mitt spørsmål omkring Bjørn består, og om du ikke liker det så kan du bare velge å la være å svare. Hvis du syns det har liten relevans, så ber jeg deg samtidig tenke over om ditt spørsmål til meg har noe mer relevans.

Jeg har besvart spørsmålet ditt i et tidligere innlegg. Riktignok redigert det etter at du etterlyste utdypning. Det gjorde jeg for å unngå å poste unødvendige innlegg. Men siden du tydeligvis ikke har oppdaget dette, så ble det et ekstra innlegg likevel bare for å peke deg tilbake til innlegget der svaret står. Nærmere bestemt post nr. 10.

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jo, jeg har lest det etter du redigerte. Men det var heller ikke noe informasjon om hva som var galt med elbilene der. Det var dog mye informasjon om 90 tallet, turbo og annet off topic ting. Så, jeg har fortsatt samme spørsmål, og jeg er ikke den eneste..

Lenke til kommentar

 

Det som er så dårlig, er når jeg setter meg inn i en bil, og jeg umiddelbart får et inntrykk av at her er "el" ett poeng.

Når en 2010 talls bil markedsfører som "el"-bil, så er det akkurat like harry som da en 1980 tals bil ble markedsført som "turbo"-bil. I dag har alle biler turbo, men det gjøres ikke noe poeng av det. Det er fortsatt bare en bil.

Og det er nettopp det jeg vil ha. En bil. Ikke en elbil, og ikke en turbobil. En bil.

Så det som er dårlig med elbil er at folk kaller det en elbil?

 

Jaja, elbilhaterne blir mer og mer desperate i sin argumentasjon...

 

Forresten, hva var galt med å markedsføre noe som turbo-bil når ikke alle biler hadde turbo? Bare fordi alle biler fikk turbo etter hvert så betyr ikke det at det ikke var et salgs- eller markedsføringsargument da ikke alle hadde det.

 

Utrolig at jeg må forklare noe så grunnleggende. Men det er vel desperasjonen din som prater gjennom innleggene dine...

 

 

Hvem er "elbilhaterne"? Har du sett noen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jo, jeg har lest det etter du redigerte. Men det var heller ikke noe informasjon om hva som var galt med elbilene der. Det var dog mye informasjon om 90 tallet, turbo og annet off topic ting. Så, jeg har fortsatt samme spørsmål, og jeg er ikke den eneste..

 

 

Neivel, har jeg misforstått spørsmålet ditt kanskje, kan du være så snill å gjenta og presisere hva du lurer på?

Og igjen, vær forsiktig med å kalle mine spørsmål/svar offtopic, samtidig som du selv stiller spørsmål til meg som.... vel..... kanskje ikke har så veldig mye å gjøre med Kias vintertesting av bilen Kona? Det er noe med å møte seg selv i døra.

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Spørsmålet mitt var: Hva er det som er så dårlig, og hva må endres? 

 

Da regnet jeg med du skulle si noe om kona eller noen av de andre eliblene siden du snakket om alle. Som ville vært, til dels innenfor tema iallefall. Men, du snakket om turbobiler fra 90 tallet. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Spørsmålet mitt var: Hva er det som er så dårlig, og hva må endres? 

 

Da regnet jeg med du skulle si noe om kona eller noen av de andre eliblene siden du snakket om alle. Som ville vært, til dels innenfor tema iallefall. Men, du snakket om turbobiler fra 90 tallet. 

 

 

Igjen, jeg forbeholder meg retten til å definere tema for spørsmålene jeg selv stiller. Hvis du ikke liker det så la vær å svare. Hvis det er uakseptabelt mye off-topic så er det sak for moderator, ikke deg. Så bare dropp det, så slipper vi i det minste noe av støyen i kommentarfeltet. Hvis du har andre spørsmål så still dem gjerne, men du trenger ikke hijacke mine spørsmål likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Ja tror vi runder av der jeg, for nå har du brukt 2 sider på å ikke svare selv om du nå spesifikt ønsket spørsmålet på nytt. Makan til rot. 

 

Men sånn ellers, tror kona gjør det godt på vinterføre jeg. Sammens med lillebroren ioniq. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Ja tror vi runder av der jeg, for nå har du brukt 2 sider på å ikke svare selv om du nå spesifikt ønsket spørsmålet på nytt. Makan til rot. 

 

Men sånn ellers, tror kona gjør det godt på vinterføre jeg. Sammens med lillebroren ioniq. 

 

 

Jeg har svart deg i post 10, og jeg har poengtert for deg senere at svaret står i post 10. Nå er vi på post 39, og du har enda ikke sagt hva som er galt med svaret i post 10. Vanskelig for meg å svare noe bedre når du ikke utdyper hva som er problemet med mitt første svar.

Husk også på at ingen har svarplikt ovenfor deg. Hvis du ønsker svar, så spør på en slik måte at det innbyder til å svare deg.

Jeg opplever deg ofte slik at du ønsker skyttergravsdebatt, snarere enn konstruktiv meningsutveksling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Jeg har svart deg i post 10, og jeg har poengtert for deg senere at svaret står i post 10. Nå er vi på post 39, og du har enda ikke sagt hva som er galt med svaret i post 10. Vanskelig for meg å svare noe bedre når du ikke utdyper hva som er problemet med mitt første svar.

Husk også på at ingen har svarplikt ovenfor deg. Hvis du ønsker svar, så spør på en slik måte at det innbyder til å svare deg.

Jeg opplever deg ofte slik at du ønsker skyttergravsdebatt, snarere enn konstruktiv meningsutveksling.

 

 

Jo, jeg svarte deg på dette i post 33. Noe du svarte på i post 35. Og nå har du ikke sett det plutselig. Jeg krever ikke noe svar fra deg heller, det trenger jeg ikke for du svarer konstant. Problemet er bare at det ikke er noe som bidrar til diskusjonen. Hadde du bare svart første gang, på spørsmålet altså så hadde forumet sluppet alle disse tøysete postene. Men som jeg sa, det er nok best å avslutte dette her og nå. Jeg skjønner det at du ikke klarer å svare på hva du mener, flere har nå prøvd å få ett svar av deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...