Pingo68 Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 En venn av meg har kjøpt en pc fra Multicom med følgende sammensetning: Elitegroup K7S5A hovedkort AMD Athlon XP 1700 prosessor SIS 315 AGP skjermkort m/tv-utgang og 64 mb minne 512 MB PC133 IBM Deskstar 60GXP 60 GB m.m Etter utallige forsøk på å installere Windows XP Home Edition er vi nære ved å gi opp. Operativsystemet vil rett og slett ikke inn. Enten fryser systemet under installeringa, eller så kommer ymse feilmeldinger opp. Noen som har noen gode råd på veien? Biosversjonen er forresten v011016. På forhånd takk Lenke til kommentar
srs Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Prøv å kjør ram'en på 100mhz. Jeg har samme cpu og HK, fikk masse problemer med PC133 ram. Løsningen min ble å kjøpe DDR (dårlig timing også, svine dyrt for ram nå....) .Stein :smile: Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 Endre hastighet på ram? Kan dette gjøres via bios, eller er det jumpersettinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå