AnonymDiskusjon Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Jeg var sykmeldt nesten ut sykepengeperioden ifjor, var vel sykmeldt rundt 45 uker. Etter det har jeg jobbet fulltid i fire-fem måneder, men det er nå aktuelt med sykmelding igjen. Betyr det at jeg da har 7 uker igjen, eller har jeg opparbeidet meg flere? Håpløst at gradert sykmelding teller som "fullt". Anonymous poster hash: 99537...2bd Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Hva med å søke om 50% ufør? Vel og merke om du har en god medisinsk grunn Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 § 8-12. Antall sykepengedager Historikk Når en arbeidstaker, selvstendig næringsdrivende eller frilanser har mottatt sykepenger fra trygden i til sammen 248 dager i de siste tre årene, opphører retten til sykepenger fra trygden. Når andre medlemmer har mottatt sykepenger fra trygden i til sammen 250 dager i de siste tre årene, opphører retten til sykepenger fra trygden. Dersom trygden yter sykepenger i de første 16 kalenderdagene eller to ukene, ytes det sykepenger i opptil 260 dager. Et medlem som har vært helt arbeidsfør i 26 uker etter at vedkommende sist fikk sykepenger fra trygden, får igjen rett til sykepenger fra trygden i 248, 250 eller 260 sykepengedager. Ved vurderingen av om medlemmet har vært helt arbeidsfør, ses det bort fra perioder der vedkommende har mottatt sykepenger i arbeidsgiverperioden eller fra forsikringen for selvstendig næringsdrivende og frilansere for de første 16 kalenderdagene. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Hva med å søke om 50% ufør? Vel og merke om du har en god medisinsk grunn Kan ikke søke om uføretrygd før det er avklart at inntektsevnen er varig nedsatt med minst 50% , til etthvert yrke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå