Vulpes Vulpes Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 To ganger de siste ukene har følgende skjedd meg under trening: Når jeg presser meg hardt under de tyngste/siste settene i en øvelse, er det som om noe sier "popp" i hodet mitt, etterfulgt av akutt hodepine på ett spesifikt punkt i hodet/hjernen. Det føles som at en blodåre har sprengt i hjernen min. Smerten avtar etter 10-30 minutter med hvile, men kommer tilbake hvis jeg så fortsetter økta igjen. Noen som har erfart dette før? Er det ufarlig? Litt bakgrunn som kanskje er relevant: Jeg er en mann i 20-årene, har trent litt av og på siden tenårene og begynte på igjen for 1 mnd siden. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Opplevd mens jeg var syk og måtte løfte tungt. Hvile gjør at det avtar + drikke, men jeg anbefaler at du oppsøker lege. Misunner ingen den smerten. Lenke til kommentar
Vulpes Vulpes Skrevet 19. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2018 Høres ut som du snakker om noe litt mer alvorlig enn i mitt tilfelle. Smerten er litt mer intens jeg orker å trene med, og går vekk helt etter en times tid. Ingen andre som har opplevd lignende, eller som har kjennskap til dette fenomenet? Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Høres ut som det samme jeg slet med for noen år siden. Da satt jeg i en maskin der jeg trente magen sittende, og bøyde meg fremover med vekter som var plassert bak meg (aner ikke hva den heter). Ved en slik øvelse sa det plutselig pang i hodet, og jeg ble dritsvimmel og fikk sinnsykt vondt. Det sluttet etter ca 10 minutter, så gikk jeg for å prøve noe annet, men da kom hodepinen tilbake igjen. Ga meg selv en måneds pause, før jeg begynte å trene igjen, men da skjedde det samme igjen, på samme maskin. På den tiden hadde jeg stramme nakkemuskler pga arbeidssituasjonen (jeg kjørte skyvemast), og måtte til slutt til fysioterapeut+kiropraktor der jeg fikk intensiv behandling i 3 dager i uken i 3 måneder for å bygge opp musklene i nakken igjen. Har aldri gjort nøyaktig den treningen igjen, men tror ikke hadde turt heller. Mener å huske at det var spenningshodepine jeg slet med på den tiden, men jeg husker som sagt ikke nøyaktig. Ville uansett tatt en tur til fysioterapeut (du trenger ikke henvisning), dersom det fortsetter å plage deg. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Er noe som heter https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/treningsrad-generelle/anstrengelseshodepine/ . Jeg får det av og til når jeg løfter tungt, suger greit Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Dra til legen og sjekk blodtrykk og sånt. Anonymous poster hash: e3817...6b6 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Er det en "pulserende" / dunkende hodepine som er på et spesifikt sted? Når du får hodepinen, kan det kjennes ut som om du blir kvalm? Når du får hodepinen, hjelper det å legge seg i ro, og lukke øynene eller slå av lyset? Er hodepinen så ille at du må avbryte treningen? I så fall kan det være migrene. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. mars 2018 Del Skrevet 25. mars 2018 Slet med dette selv da jeg hadde trent alt for mye benkpress. Er sannsynligvis ikke farlig, men verdt å få det sjekket hos lege, og trene alternativt en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå