Stroyer Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Nå sliter jeg litt med min Menneskedrage 9.1 her. Problemet ligger i det at jeg ikke lenger kommer inn i noe grafisk system når jeg har startet opp, men kun i en melding som dette: Mandrake Linux release 9.1 (Bamboo) for i596Kernel 2.4.21-0.13 mdk on aa (hvis jeg forstod min egen kladdeskrift rett) i686 / tty1 nettplassen login: Hvis jeg så skriver inn brukernavnet mitt, så kommer jeg inn i noe som ser ut en vanlig konsoll. MEN: jeg vil gjerne ha det tilbake til grafisk, ettersom jeg er totalt fersking på Linux. Noen som kunne hjulpet meg litt? Lenke til kommentar
rwu Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) startx ehee... i det hele tatt prøvd å skrive "startx"? Endret 13. desember 2003 av rwu Lenke til kommentar
basst Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Har samme problemet her... Åssen skjermkort har du? Noen som mente at det kunne være problemet. Og ja, jeg har prøvd å skrive startx... Endret 13. desember 2003 av basst Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har samme problemet her... Åssen skjermkort har du? Noen som mente at det kunne være problemet. Og ja, jeg har prøvd å skrive startx... Hva slags skjermkort har du ? -Så kan jeg veilede deg til rikitge instillinger i configfilen =) Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Kan du poste /etc/X11/XF86Config og feilmeldinga startx gir her? Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg fikk i alle fall fikset mitt problem med å skrive startx. Lenke til kommentar
palh Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg fikk i alle fall fikset mitt problem med å skrive startx. Maaaaan Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det riktigeste ville vel være å få boksen til å starte opp i init 5. prøv å skrive init 5 og se hva som skjer (konsollet ditt kjører framleis i (ctrl+alt+f1, X i xtrl+alt+f7) Lenke til kommentar
kris_a50 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 En merkelig sak i Mdk 9.1 med mitt ATI 9700-kort var at dersom jeg har tv-out kabelen koblet til maskina, så nekter X å starte (fikk feilmelding om at den ikke fant noen skjerm) ...trøblet svært lenge med dette, før jeg tilfeldigvis dro ut tv-kabelen, og ble gledelig overrasket da KDE endelig poppet opp... Kanskje flere har dette problemet? Kris Lenke til kommentar
basst Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Må prøve det da... Akkurat nå øver jeg til IT-heldags så... Access er ikke akkurat en drøm å jobbe med... Har forresten et 9500pro kort! Endret 15. desember 2003 av basst Lenke til kommentar
power Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 startx ehee... i det hele tatt prøvd å skrive "startx"? Kunne du snakke, gå og lage mat når du ble født? Lenke til kommentar
basst Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jess! Da funka det her og. var bare å dra ut TV-ut kabelen! Temmelig fornøyd nå! mvh basst Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Jeg fikk i alle fall fikset mitt problem med å skrive startx. Problemet er at jeg må gjøre dette hver gang. Er det ingen måte jeg kan få det "tilbake til det gamle" på? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Du må sette 5 til default runlevel. Ta en titt i /etc/inittab se default runlevel. Den skal stå på 5 Lykke til! Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 En merkelig sak i Mdk 9.1 med mitt ATI 9700-kort var at dersom jeg har tv-out kabelen koblet til maskina, så nekter X å starte (fikk feilmelding om at den ikke fant noen skjerm) ...trøblet svært lenge med dette, før jeg tilfeldigvis dro ut tv-kabelen, og ble gledelig overrasket da KDE endelig poppet opp... Kanskje flere har dette problemet? Kris Dette har noe med driverstøtten i linux å gjøre. Tv-ut er veldig dårlig støtta (i hvert fall til ati kort), så når du lar tv-ut kabelen stå i blir drivern rett og slett forvirra av hva som skjer, også starter ikke X (antageligvis fordi den tror TVen er hovedskjermen). Så det så. Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 Du må sette 5 til default runlevel. Ta en titt i /etc/inittab se default runlevel. Den skal stå på 5 Lykke til! Du mener at denne: "id:3:initdefault:" Må bli sånn?: "id:5:initdefault:" Antar det er viktig å ikke gjøre noen feil her Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Alternativt kan det der gjøres med et av de grafiske konfigurasjonsverktøyene til Mandrake, som du finner tilgang til i Mandrake Control Center (mcc). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 var litt trøtt... regnet med at du sjønte når du tok en titt på fila Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå