Gå til innhold

Kan du se for deg et Russland uten Vladimir Putin som president?

27 stemmer

1. 1. Ser du for deg et Russland uten Vladimir Putin som president?

• Ja
      21
    • Nei
      6
  2. 2. Tror du Russland ville utviklet seg i en bedre retning uten Vladimir Putin som president?

• Ja
      15
    • Nei
      12

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig savner de en tid hvor landet var til en vis grad i orden, og problemene på dagsorderen var noe helt annet.

Hvor statsmedia fremhevet Kosmonautene, landet drev proxykrig i andre land, og Soviet sto samlet.

Og noen savner sikkert friheten som var der, fordi systemet var annerledes.

Så i og seg selv sier spørreundersøkelsen at Oligarkrussland ikke er et godt land å leve i, og mediebildet klarer ikke å kamuflere det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis disse tallene stemmer, er det skremmende. Men slike undersøkelser er ikke alltid representative, selv om de gir seg ut for å være det. Hvis tallene stemmer, så er kanskje Russland mer farlige enn det de fleste av oss har trodd.

Hvorfor er det skremmende?

Lenke til kommentar

Det var ikke spørsmålet. Men jeg kan se for meg Russland uten Putin, siden jeg allerede har sett det.

Da spør jeg igjen: Hvilken perioder tenker du på med Russland uten Putin som president?

Omg... periodene da han ikke var president. ;)

Han er Russlands post-sovjetiske president nr. 2 og 4. Mellom der måååå det ha vært presidenter som ikke var Putin. Da var det de som var president. Så joda, kan fint se for meg Russland med andre enn Putin som prez, for det har skjedd før, og jeg har sett det.

Er ikke verre enn det. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan dagens Russland gjenskape den militære makten Sovjetunionen hadde?

Sendte ut skrytevideo av Putins nye våpen - «Satan 2»

Mens diplomatkrisen er på sitt heteste, har Russland testet ut sitt nye, fryktinngytende våpen kalt «Satan 2».

Det russiske forsvarsdepartementet har fredag publisert video av en vellykket prøveoppskyting av sin nye interkontinentale ballistiske missil Sarmat, som har fått det noe infame kallenavnet «Satan 2».

Missilet skal ifølge det offisielle nyhetsbyrået Sputnik være i stand til å nå mål både via Nordpolen og Sydpolen - den korteste avstanden mellom USA og Russland.

Presidenten sa at Russland er nødt til å satse på nye og kraftigere atomvåpen som et svar på USAs rakettskjold og det han mener er USAs brudd på nedrustningsavtalen START.

«Dommedagsraketten» og «Satan 2» er ikke de eneste skremmende våpenene Russland skal besitte. I januar avslørte amerikansk etterretning et av Russlands mest avanserte og fryktinngytende våpen. Ifølge lekkasjer fra Pentagon skal russerne ha utviklet ubemannede undervannsdroner som kan utgjøre en formidabel militær trussel.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/03/30/195384041/sendte-ut-skrytevideo-av-putins-nye-vapen-satan-2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...