AnonymDiskusjon Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Tea tree oil is POSSIBLY SAFE for most people when put on the skin, but it can cause skin irritation and swelling. In people with acne, it can sometimes cause skin dryness, itching, stinging, burning, and redness. Applying products to the skin that contain tea tree oil along with lavender oil might not be safe for young boys who have not yet reached puberty. These products might have hormone effects that could disrupt the normal hormones in a boy's body. In some cases, this has resulted in boys developing abnormal breast growth called gynecomastia. The safety of these products when used by young girls is not known. Tea tree oil is LIKELY UNSAFE when taken by mouth. Don't take tea tree oil by mouth. As a general rule never take undiluted essential oils by mouth due to the possibility of serious side effects. Taking tree tea oil by mouth has caused confusion, inability to walk, unsteadiness, rash, and coma. Special Precautions & Warnings:Pregnancy and breast-feeding: Tea tree oil is POSSIBLY SAFE when applied to the skin. However, it is LIKELY UNSAFE if taken by mouth. Ingestion of tea tree oil can be toxic. Hei, jeg lurer litt på denne oljen som også finnes i f.eks. hårpleieprodukter. Kan selv små mengder til utvortes bruk være skadelig? I håret skyller man det jo av, og bør jo uansett unngå å få hva det måtte være av kjemikalier (såpe også) i øynene. Eteriske olje trekker jo inn i blodet, så derfor lurer jeg litt på om små doser også er en ulempe. Jeg har selv et hårpleieprodukt med denne oljen i, og kan selvsagt kjenne en virkning på kroppen. Vanskelig å helt beskrive følelsen nøyaktig, men kanskje litt sløvende på en eller annen måte. Og det er selvsagt en midlertidig effekt som jeg aldri har brydd meg med å måle varigheten til. Så hva tenker dere, og finnes det noe forskning på hva små doser av eteriske oljer gjør med én? Anonymous poster hash: 334f1...bce Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Er du i tvil så oppsøk din profesjonelle aromaterapeut eller lege. Bruk ikke eteriske oljer ufortynnet på huden. De som er plaget av allergiske hudreaksjoner og/eller har sensitiv eller ødelagt hud bør være forsiktig med bruk av eteriske oljer generelt, og spesielt følgende oljer Anis, Benzoin, Kamfer, Eukalyptus, Ingefær, Einer, Svart Pepper, Peppermynte, Pimento, Nellik, Salvie, Sar og Timian. - Hvis du er i tvil, prøv da ut oljen på et lite område av huden. Ta 1-2 dråper fortynnet eterisk olje på innersiden av overarmen og sett på et plaster - og vent i 4 timer for å se om det er en eller annen form for reaksjon, som rød hud eller blemmer på huden. Vær forsiktig med bruk av eterisk olje rundt øynene, på lepper og ellers der hvor huden er ekstra tynn. Ut fra egen erfaring med denne oljen, helt ufarlig, selv uten baseolje. Lukter bare veldig sterkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå