OmniStat Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Takker for oppklaring. Da vil jeg si det er opp til trådstarter hva de vil gjøre i sin situasjon. De kan engasjere seg og bruke mye tid og penger på korrespondanse med masete kreditorer og inkassoselskap som ikke gir seg, men du er da 100% sikker på at du unngår rettsgebyrene. Eller trådstarter kan gjøre slik jeg har foreslått for å spare seg selv for tid og penger, ved å hindre kreditorer og inkassoselskap tilgang til seg selv slik at kreditorer og inkassoselskap blir irritert, men da finnes det en liten mulighet for at de kan kreve rettsgebyr av deg, i uvanlige situasjoner. Altså jeg vil si det er hipp som happ hva en gjør. Tråd løst. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Det finnes en mellomting, som er å si ifra én gang per krav, og ellers ikke svare. Da har man gjort sitt, etter min mening. Lenke til kommentar
OmniStat Skrevet 6. april 2018 Del Skrevet 6. april 2018 Det finnes en mellomting, som er å si ifra én gang per krav, og ellers ikke svare. Da har man gjort sitt, etter min mening. Nja, det vil bli flere ganger, du må bestride til kreditor, og så må du bestride til inkassoselskapet, og deretter på du bestride tredje gang til namsmannen for hver gang de sender saken videre / skifter "personlighet".Trenger ikke å bestride 3 ganger til kreditor for eksempel (faktura, purring, inkassovarsel) osv. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 (endret) Inkassoselskapet kan ikke forsøke å inndrive kravet etter det er bestridt. Kravet blir da oversendt forliksrådet for en rettslig avgjørelse. Så; man sender i grunnen 2 mailer. Én til ICE der man sier at man ikke er vedkommende og én til inkassoselskapet hvor du sier at kravet er bestridt. Endret 7. april 2018 av NoTrace Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. april 2018 Del Skrevet 7. april 2018 Da jeg jobber i inkassoselskap, så skjedde slike tilfeller av og til. Dersom dette skjedde mer enn to ganger mot samme person, så la jeg inn en sperre på adressen, slik at den ikke ble ført tilbake når vi gjennomførte adressesøk mot forlkeregisteret. Dersom dette stadig kommer tilbake, ville jeg sjekket med selskapet om de faktisk har feil personnummer. Folkeregistrert adresse er kjørt mot personnummer og skal derfor ikke sendes tilbake til en adresse så ofte. Om kreditor i tillegg sender til feil adresse, så ville jeg funnet ut hva de har av info også, slik at det kan utelukkes identitetstyveri feks. Og sånn ang om det er lov å rapportere betalingsanmerkning kun ved rettslig inkasso, så kunne inkassoselskapene (i alle fall frem til 2015) rapportere for mislighold av nedbetalingsavtale (selv om det ikke er saken her) Anonymous poster hash: f146a...69b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå