Gå til innhold

Flygigant flytter 130 000 ansatte fra Microsoft Office til Googles G Suite

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi ønske de velkommen tilbake om 3 - 4 år, når de får prøvd det ut i praksis?

Hva får deg til å tro det blir nødvendigt?  

Har ikke hatt bruk for msoffice-produkter i over 10 år.  Google's office produkter dekker lett behovet og er i praksis bedre på mange områder.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Skal vi ønske de velkommen tilbake om 3 - 4 år, når de får prøvd det ut i praksis?

Ja, det går nok den veien..Bruksmønsteret for business er noe helt annet enn for Kebab AS.

Alt er avhengig av kor villige Google er til å ta imot innspill frå store kundar. Eg vil anta at Google vil høra nøye etter når Airbus presenterar sine ønsker.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har ikke hatt bruk for msoffice-produkter i over 10 år.  Google's office produkter dekker lett behovet og er i praksis bedre på mange områder.

Du mener du kan sammenligne deg med størrelser som Airbus?

Hva enkeltpersoner måtte mene er best for seg selv har ingen betydning for hva større selskaper synes er best for dem.

Selv har jeg ingen som helst forutsetning for å vite hva som passer best for Airbus. Men jeg vet hva som passer best for meg.

Lenke til kommentar

Applaus. Office funker bra det hvis du virkelig må ha en lokal installasjon og masse features. Men de fleste lager enkle dokumenter og regneark.

Spørsmålet er nok heller hvor vanskelig det er å passere MS sin lockin.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Applaus. Office funker bra det hvis du virkelig må ha en lokal installasjon og masse features. Men de fleste lager enkle dokumenter og regneark.

Spørsmålet er nok heller hvor vanskelig det er å passere MS sin lockin.

Alternativet for Airbus var ikkje tradisjonell Office, det var Office 365, der dei tradisjonelle office applikasjonane kun er ein (stadig mindre) del. Som det står i artikkelen, så var det samhandlingsproduktene som tippa valget i favør av Google. Det er på det området utviklinga skjer.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har jobbet i noen av de største bedrifter i Norge så jeg føler jeg vet litt om hvordan bedrifter bruker disse og jeg har ikke sett noe bruk som ikke støttes i google's tilsvarende produkter.  Jeg har riktignok ikke intern viten om Airbus, men det tvivler jeg også på at du har. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Regneark i G - Suite er ganske stusselige greier. Gmail er en smakssak. Jeg liker Outlook bedre. Andre foretrekker Gmail. Alt det andre, som tekstbehandling, chat, notater, delte mapper mm er likt, og det stemmer nok at Googles løsninger føles mer intuitive.

Lenke til kommentar

Var med på en overgang til G Suite på tidligere arbeidsplass. Å bruke Gmail i profesjonell sammenheng med 20-50 mail inn/ut hver dag var utfordrende. Både for nøsting av mail og regler for automatisk sortering og merking. Min preferanse i jobbsammenheng forblir nok Outlook inntil de får utviklet og modnet funksjonalitet.

Drive gir utfordringer med at filer ikke er tilgjengelig på lokal (felles)disk. Om steget tas fullt ut og samtlige ansatte flytter arbeid over til skyen(noen andres servere) vil det nok føles mer funksjonelt.

Sheets, Docs, Hangout etc er greie erstattere for Office for enklere bruk, men det skal sies at jeg ikke tok meg nok tid til å fullt ut utforske Sheets' funksjonalitet vs Excel.

Og som en liten notis: Går nettet ned mister man ganske mye funksjonalitet. Ja, det er funksjonalitet for offline mail, kalender og drive, men man er ganske lammet. Noe å tenke over om man er lokalisert en plass hvor utfall av nett kan forekomme.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har jobbet i noen av de største bedrifter i Norge så jeg føler jeg vet litt om hvordan bedrifter bruker disse og jeg har ikke sett noe bruk som ikke støttes i google's tilsvarende produkter.  Jeg har riktignok ikke intern viten om Airbus, men det tvivler jeg også på at du har. 

Du tviler på at jeg har internkunnskaper om Airbus???

Det er jo det jeg skrev, og det helt tydelig.

Derimot tviler jeg på at du har kunnskaper nok til å vurdere noe som helst.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Drive gir utfordringer med at filer ikke er tilgjengelig på lokal (felles)disk. Om steget tas fullt ut og samtlige ansatte flytter arbeid over til skyen(noen andres servere) vil det nok føles mer funksjonelt.

Altså, dette med å ha en felles disk er en forferdelig ting og typisk for Office-bedrifter. Office har aldri hatt funksjonalitet for denne problemstillingen.

Når du så går over til G-suite så skal du prise deg lykkelig over å slippe å bruke den klønete og særdeles usikre "felles disk" løsningen.

Tenk den dagen en av dine medarbeidere får cryptolocker virus. Så blir hele felles disken også tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...