Stink Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Har sett at tannkjøttet på noen tenner har trekt seg tilbake den siste tiden. Hva kan det komme av? Har også et rødt område på gommene jeg lurer på.. Var hos legen pga at jeg hadde symtomer på trøske å fikk mycostitin. Har gått på dette i 3 uker uten særlig forbedring. Nå har tannkjøttet endret litt farge å blitt lysere (ikke belegg). Tungen er muligens litt bedre, men mer sår. Legger ved et bilde av det røde område på tannkjøttet under en tann som har mer eksponert tannhals enn den har hatt tidligere. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 (endret) Hva faen er "trøske"???? Endret 17. mars 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Hva faen er "trøske"???? Hvorfor spørre her i stedet for å gjøre ett søk på google? Soppinfeksjon.. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Den høyre sentrale fortanna har tannkjøttbetennelse (gingivitt), og den er årsaken til at tannkjøttet har trekt seg tilbake. Kur: tannpuss, helst med enbindlet tannbørste. Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Har sett at tannkjøttet på noen tenner har trekt seg tilbake den siste tiden. Hva kan det komme av? Har også et rødt område på gommene jeg lurer på.. Var hos legen pga at jeg hadde symtomer på trøske å fikk mycostitin. Har gått på dette i 3 uker uten særlig forbedring. Nå har tannkjøttet endret litt farge å blitt lysere (ikke belegg). Tungen er muligens litt bedre, men mer sår. Legger ved et bilde av det røde område på tannkjøttet under en tann som har mer eksponert tannhals enn den har hatt tidligere. du pusser for hardt og med for hard tannbørste Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 (endret) Det kan være tannkjøttbetennelse og kona har det, men det merker du om du blør lett i tannkjøttet/betent.. Da trenger du tannrensemiddel såkalt plakkers og spesialtannpirker og spesiell fluorklor tannkrem... husker ikke hva den heter, men den er dyr. Samt spesiell fluor tannskyll.... Tannkjøttbetennelse som nevnt over må behandles av tannlege, ellers faller tennene ut. Ellers er det mye som kan tære på tannkjøtt, jeg vet enkelte dråger som sjakk, såkalt speed eller amfetamin tærer kraftig på tannkjøtt. Det er killing for emalje og tenner også.. Endret 17. mars 2018 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Mye medisiner kan gjøre det samme.. Særlig psykiske sådan og medisin mot ADHD.. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg bør komme meg til tannlegen fort som faen hvis det tannkjøttet der ser dårlig ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå