zarchon Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Sitter her med ett soundblaster live 5.1 lydkort og Creative Inspire 5.1 Digital 5500 høytalersett. Har koblet alt slik som det går frem fra koblingsskjema, men får likevel ikke Dolby Digital når jeg setter i en dvd Bruker digitalutgangen på lydkortet, og har satt i egenskaper for lyd at jeg skal bruke digital output only........ Har også installert driverene til lydkortet, og valgt 5.1 høytaleroppsett. Når jeg kjører Creative Surroundmixer, og skal kjøre høytalertesten, så får jeg bare lyd i venstre og høyre kanal, mangler center, bakkanalene og sub Begynner å bli ganske desperat, har prøvd uttallige dvd-players, og ingenting funker. Prøvde på xboxen og der fikk jeg DD 5.1, men det var selvfølgelig med optisk kabel. HJELP MEG NOEN !!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
zarchon Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Hmmmmmmmmmmm, ikke noen som har noe fornuftig å si i denne sammenhengen??? Hvilke drivere bruker dere som har live 5.1 kort? Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Kontrollpanel>Lyder og lydenheter>Høyttalerinstillinger>Avansert. Sjekk at du har på 5.1 der. Når du spiller av i DVD softwaren, har du satt den til å spille av S/PDIF lyd da? Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hehe sleit med et lignende problem. Installer creative sin mediaplayer eller hva den heter det er en setting der som sier moviemode eller noe i den dur. Skru på den så tror jeg det vil fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå