Gå til innhold

Full C:, maskinen vil ikke starte?

Nimbin

Anbefalte innlegg

Hei,

Min smarte kompis bestemte seg for å innstallere et spill på en allerede meget full C:, dette førte til at maskina slo seg av , og nå får vi ikke startet den igjen. Når den prøver å starte virker det som om den ikke klarer å lese helt fra harddisken og leser bare litt hvert 4 sec eller noe. Vi har prøvd å starte den i safe-mode, og ASR (automated system recovery) med windows cd'en uten hell.

Noen som har noen triks eller råd til hvordan vi kan få den opp å kjøre igjen, uten å slette c:??

Mvh

Nimbin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo prøve å bruke chkdsk i gjenoprettingskonsollen som er på Xp plata.

Er ikke helt sikker på hvor den ligger, men jeg tror du finner den hvis du leter under reparasjon. Reparasjon ligger sammen med formatering, "trykk f for format og R for reparasjon" osv.

Eventuelt kan du også kjøre fixboot, denne skriver ny oppstartssektor til disken.

Disse to har hjulpet meg i mange tilfeller iallfall.

Edit:

skriveleif

Hvis dette ikke hjelper, kan du jo sette hardisken inn i en annen maskin og prøve å skaffe nok plass (hvis det er det som skaper problemet).

Endret av MemorX
Lenke til kommentar

dytt inn mere ram... masse ram... eller (hvis ikke safemode virker.)..; bruk en cd som symantec advanced bootdisk eller ultimate boot cd, og slett noen filer på c:.. win xp/2k blir noe ustabil med mindre enn 100mB på win-partisjonen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...