VRK18 Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Har man egentlig rett til å klage på været når man velger å bo i Norge helt frivillig? Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 været har ingen følelser, bare å klage i vei. 3 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 (endret) Naturligvis. Å klage på været er en av godene vi har ved å bo i dette landet. Hvorfor i alle dager skulle vi ikke benytte oss av det? Det er helt gratis og gir mange mye glede. Skjønner ikke engang spørsmålsstillingen. Endret 16. mars 2018 av Zork Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Å klage på været er jo nasjonalsporten i Norge, så det kan vi ikke endre på. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Og hvordan vet du at man velger å bo i Norge helt frivillig? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Ja, vi hater dette været som det pøser frem Skyer, som med vannet kommer over de tusen hjem Elsker, elsker det å klage på vårt møkkavær Hvorfor bor vi i dette landet, ta på varme klær Hvorfor bor vi i dette landet, ta på varme klær 2 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Jeg ble født her. Det var ikke frivillig! Og nå som jeg bor på østlandet, så klager jeg på været. Det er for jævlig kaldt her borte i forhold til vestlandet! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 (endret) Jeg kunne gjerne blitt en klimaflyktning om det byr seg, men det er liksom ikke klima som er ankepunktet i avgjørelsen av hvor jeg bor. I mellomtiden så ønsker jeg å beholde min rett til å bemerke hvor dårlig været kan være på denne tiden av året, og sette pris på de fine dagene. Endret 16. mars 2018 av Gavekort Lenke til kommentar
Zork Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 (endret) Jeg kunne gjerne blitt en klimaflyktning om det byr seg, men det er liksom ikke klima som er ankepunktet i avgjørelsen av hvor jeg bor. I mellomtiden så ønsker jeg å beholde min rett til å bemerke hvor dårlig været kan være på denne tiden av året, og sette pris på de fine dagene. For å være litt seriøs, så er vel dette hovedpoenget for de flest av oss. Om vi hadde ubegrenset, eller ihvertfall store mengder, penger, så hadde mange av oss bosatt oss i varmere land, ihvertfall i store perioder av de kaldeste og mest regnfulle månedene. Men vår rikdom og høye levestandard er betinget av at vi hadde flaks nok til å bli født og vokse opp i Norge. Vi har det ufattelig godt her i landet og et noe kaldt og regnfylt vær blir en rimelig meningsløs faktor i det store bildet. Endret 16. mars 2018 av Zork Lenke til kommentar
OmniStat Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Naturligvis. Å klage på været er en av godene vi har ved å bo i dette landet. Hvorfor i alle dager skulle vi ikke benytte oss av det? Det er helt gratis og gir mange mye glede. Skjønner ikke engang spørsmålsstillingen. Hva i all verden mener du med det? Mener du virkelig at staten skulle ha legitimitet til å regulere og gi tillatelse til deg på at du har lov til klage på været? Det skulle bare mangle at en fikk klage på været uregulert av natur, og det er ikke noe staten skulle ha blandet seg inn i utgangspunktet. Staten har ingenting de skulle ha sagt! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Jeg pleide å klage på været i Norge. Så flyttet jeg til Midt-Østen. Nå klager jeg på myggen i stedet. Men jeg blir ufrivllig nødt til å finne en annen løsning når visumet mitt løper ut. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Naturligvis. Å klage på været er en av godene vi har ved å bo i dette landet. Hvorfor i alle dager skulle vi ikke benytte oss av det? Det er helt gratis og gir mange mye glede. Skjønner ikke engang spørsmålsstillingen. Hva i all verden mener du med det? Mener du virkelig at staten skulle ha legitimitet til å regulere og gi tillatelse til deg på at du har lov til klage på været? Det skulle bare mangle at en fikk klage på været uregulert av natur, og det er ikke noe staten skulle ha blandet seg inn i utgangspunktet. Staten har ingenting de skulle ha sagt! Jeg har ikke nevnt staten med ett ord så hvor du tar det fra må du nesten forklare selv - statsfokuset er helt og holdent ditt. 1 Lenke til kommentar
OmniStat Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 (endret) Jeg har ikke nevnt staten med ett ord så hvor du tar det fra må du nesten forklare selv - statsfokuset er helt og holdent ditt. Når du skriver "bo i dette landet", altså bo i Norge, da har du implisitt sagt staten Norge. Det er staten Norge som styrer "dette landet". For det er jo staten som styrer og bestemmer over "godene" i dette landet. Så jo, Staten. Endret 16. mars 2018 av OmniStat Lenke til kommentar
Zork Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 (endret) Jeg har ikke nevnt staten med ett ord så hvor du tar det fra må du nesten forklare selv - statsfokuset er helt og holdent ditt. Når du skriver "bo i dette landet", altså bo i Norge, da har du implisitt sagt staten Norge. Det er staten Norge som styrer "dette landet". For det er jo staten som styrer og bestemmer over "godene" i dette landet. Så jo, Staten. Eh, nei... at du, nicket ditt tatt i betraktning, ser "STATEN" i alt, er ingen overraskelse. Men du trenger altså ikke overtolke mine innlegg for å vri det inn i ditt spor... ihvertfall ikke for min del. Om det gir deg glede så for all del - kjør på. Endret 16. mars 2018 av Zork 1 Lenke til kommentar
OmniStat Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Eh, nei... at du, nicket ditt tatt i betraktning, ser "STATEN" i alt, er ingen overraskelse. Men du trenger altså ikke overtolke mine innlegg for å vri det inn i ditt spor... ihvertfall ikke for min del. Om det gir deg glede så for all del - kjør på. Hadde landområdet Norge vært et akefalt samfunn, da hadde alle godene vært tilgjengelig på din eiendom. Å kunne klage på været er en naturgitt rettighet, skulle bare mangle å kunne klage på været. Trenger ikke en tråd engang. Bang ferdig. Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Landet vår har mer en en stat, har for eksempel en geografisk plassering som påvirker VÆRET VÅRT! Lenke til kommentar
Zork Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Å kunne klage på været er en naturgitt rettighet, skulle bare mangle å kunne klage på været. Trenger ikke en tråd engang. Bang ferdig. Ja... og om du ser tilbake til min første post (som jeg håper og antar du leste, da du faktisk siterte den) så var vel det hele poenget mitt også, så da skjønner jeg ikke helt hvorfor du a) forsøker å krangle med meg og b) forsøker å gjøre dette til en "Staten Norge"-sak? Om ikke resten av posten min var klar nok, så ville jeg tro avslutningen av den med "Skjønner ikke engang spørsmålsstillingen." burde hamre det hjem for selv de mest kranglevorne? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Å nei, en ny SF, bare med enda dummere utsagn.. 1 Lenke til kommentar
OmniStat Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 (endret) Å kunne klage på været er en naturgitt rettighet, skulle bare mangle å kunne klage på været. Trenger ikke en tråd engang. Bang ferdig. Ja... og om du ser tilbake til min første post (som jeg håper og antar du leste, da du faktisk siterte den) så var vel det hele poenget mitt også, så da skjønner jeg ikke helt hvorfor du a) forsøker å krangle med meg og b) forsøker å gjøre dette til en "Staten Norge"-sak? Om ikke resten av posten min var klar nok, så ville jeg tro avslutningen av den med "Skjønner ikke engang spørsmålsstillingen." burde hamre det hjem for selv de mest kranglevorne? Kanskje jeg misstolket deg litt, altså at du var en av de folkene "som gir staten Norge æren" for at vi har lov til å klage på været. Som at en prøver å få Norge til å fremstå som et fritt land og at en burde være glad for å bo i Norge siden vi blant annet har lov til å klage på været eller noe sånt. Du forstår sikkert hvor jeg vil hen. Det var den jeg hengte meg opp i:) Endret 16. mars 2018 av OmniStat 1 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Å snakke om været er kanskje den laveste formen for samtale som finnes. Å ta fra folk det ville ha vært slemt! Hva skal folk begynne samtalen med nå? Klassikerne er jo: "Fint vær for tiden", eller "helt forferdelig vær der ute" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå