Lapette Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Så var juletidene kommet, og jeg tror nok HTPC kommer til å bli mitt neste prosjekt. Men jeg trenger et lydkort, noe jeg egentlig ikke har peiling på i det hele tatt... Skal bruke dataen til å spille en del filmer på noen ganske råe høytallere og trenger derfor noen tips til lydkort. Spiller jo seff også litt spill på denne dataen i og med at den ikke skal dedikeres til HTPC, men bare flyttes til prosjektoren en gang i blandt. Kortet bør ikke være alt for dyrt, men gi en temmelig fet lyd og ha ingang til mikrofon. For øyeblikket bruker jeg integrert lyd i mitt MSI KT3Ultra2RU hovedkort, noe jeg ikke er heeelf fornøyd med som dere kanskje skjønner.. Bare og komme med tips ass, håper på masse svar Goood juul Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Skal du koble lydkortet til en standard forsterker eller til aktive høyttalere? Selv har jeg koblet PCen til en surroundforsterker, via den optiske utgangen. Det blir meget bra lyd ut av det. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg ville venta, og sett hva som er i julekalenderen, kommer sikkert et lydkort der om ikke så lenge Kanskje ta en tur innom andre julekalendere også. Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Om du er ute etter god lydkvalitet troj jeg du bør se på terratec's kort.. TerraTec Aureon 5.1 Sky (773,- på komplett.no) er et kort som skal gi fult brukbar lydkvalitet. Har forholdsvis god snr og er fult brukbart til spilling. Om du er ute etter noe enda bedre kan du se på TerraTec DMX 6Fire LT(ikke i produksjon lengre, men komplett har noen på lager.) Dette kortet har meget gode DA convertere å en grisegod snr. Terratec kortene er basert på en Envy24 chip som ikke er like god til spilling som feks. creatives audigy2, men fordelen med envy chipen er at den ikke resampler signaler med 44.1kHz sample rate til 48kHz(dette er forøvrig samtlige creative kort og nesten alle andre lydkort på markedet gjør..) Denne resamplingen er ikke feilfri, og derfor er ikke creative kort å anbelfale om man skal ha god lyd i stereo(cd/mp3). Om man skal bruke det til surround er ikke dette et like stort problem, da dolby digital normalt "jobber" på 48kHz(tror jeg...) Stian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå