Gå til innhold

Blomsterhavet til Listhaug

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, slik er POLITIKKEN, og det tror jeg neppe AP vinner på her.

Det tror ikke jeg heller. Opposisjonen er nok klar til å gå i regjering, hvis det skulle gå så langt, men jeg tror de vil bli straffet senere, hvis de gjør det. Folket vil ikke like det, tror jeg. Makten er ikke vunnet ved valg og derfor ikke "legitim". Dvs. opposisjonen er i sin rett, men du forstår hva jeg mener.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om man kikker litt rasjonelt på det, er det jo en temmelig drøy påstand, fra en politiker, at ett rivaliserende parti støtter terrorister. 
Det fremstår kanskje som en del av diskursen, slik meningsutvekslingen er blitt, men det er en nokså vill påstand, som jeg ikke kan se bidrar til å gjøre debatten noe klarere.
Debatten på 'gateplan' er jo mye mer fri til sleivete uttalelser som:

"AP vil jo la IS krigere vandre gatelangs, så hvordan kan de da tenke på nasjonens sikkerhet?"

Men slik er det jo på 'gølvet', man slipper å uttale seg på andres vegne enn sine egne, å skulle ta med en slik retorikk inn i stortinget synes jeg virker tåkeleggende.
Slik som nå, hvor det opprinnelige forslaget knapt diskuteres.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Helen Ingrid Andreassen, aktiv i Oslo Ap og overlevende etter Utøya-terroren, fortalte fredag om hvordan Utøya-overlevende reagerer med fortvilelse etter blomsteraksjonen til støtte for Listhaug, skriver NTB.

– Jeg får telefoner fra Utøya-overlevere som gråter og er fortvilet over hvordan Sylvi Listhaug skryter av blomstene hun får fra Facebook-grupper som sprer hat, sier hun

Her er snøflaka ute i beste stil ja.

For det første; Er det virkelig grunn til å gråte og fortvile at et menneske får blomster?

Og for det andre; Hun har under ingen anledning skrytt av blomster fra grupper som sprer hat, tvert i mot så har hun NOK ENGANG tatt avstand fra dem.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Helen Ingrid Andreassen, aktiv i Oslo Ap og overlevende etter Utøya-terroren, fortalte fredag om hvordan Utøya-overlevende reagerer med fortvilelse etter blomsteraksjonen til støtte for Listhaug, skriver NTB.

– Jeg får telefoner fra Utøya-overlevere som gråter og er fortvilet over hvordan Sylvi Listhaug skryter av blomstene hun får fra Facebook-grupper som sprer hat, sier hun

Her er snøflaka ute i beste stil ja.

For det første; Er det virkelig grunn til å gråte og fortvile at et menneske får blomster?

Og for det andre; Hun har under ingen anledning skrytt av blomster fra grupper som sprer hat, tvert i mot så har hun NOK ENGANG tatt avstand fra dem.

Om det gjør de bare en brøkdel så misantropisk som jeg er, så kan jeg godt forstå at noen reagerer med fortvilelse.

Lenke til kommentar

Landsmorderen burde kanskje coines?

Du er altfor sent ute - utrykket brukes flittig. Ofte fra samme leir som dyrker Listhaug...

Åh. Ja, det lå vel ganske bra oppe i dagen, Er det også Gro da?

Blant annet et av favorittbegrepene til denne karen - men han var neppe opphavsmannen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorangrepet-22-juli-anders-behring-breivik/massedrapsmistenkt-kalte-gro-landsmorderen/a/10080621/

Ikke den rette til å kalle folk mordere...

Lenke til kommentar

Listhaug kan likevel måtte komme til å gå av som Justisminister. 

Hvis hun tvinges til å gå blir det fort bråk. Et helvetes bråk om hun tvinges til å gå uten å ha brutt loven. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Om man kikker litt rasjonelt på det, er det jo en temmelig drøy påstand, fra en politiker, at ett rivaliserende parti støtter terrorister.

Det fremstår kanskje som en del av diskursen, slik meningsutvekslingen er blitt, men det er en nokså vill påstand, som jeg ikke kan se bidrar til å gjøre debatten noe klarere.

Debatten på 'gateplan' er jo mye mer fri til sleivete uttalelser som:

"AP vil jo la IS krigere vandre gatelangs, så hvordan kan de da tenke på nasjonens sikkerhet?"

Men slik er det jo på 'gølvet', man slipper å uttale seg på andres vegne enn sine egne, å skulle ta med en slik retorikk inn i stortinget synes jeg virker tåkeleggende.

Slik som nå, hvor det opprinnelige forslaget knapt diskuteres.

Kan du utdype hva du mener med gølvet?

Lenke til kommentar

Hva med retorikken på venstresiden da? Er det noen som er hatefulle og har nulltoleranse for andre meninger (selv så tolerante de skryter av å være) så er det de på venstresiden. 

Heikki Holmås har sagt at flere barn kom til å dø med regjeringens bistandspolitikk. Martin Kolberg har sagt at høyresidens politikk gir grobunn for terror.

Alle sterke påstander, men disse er helt akseptable når de kommer fra De Gode på venstresiden. Er man aldri så lite interessert i å stoppe opp og faktisk diskutere innvandring, så er man rasist! Stemmer man FrP --> Rasist!  

Og til helvete med retorikk når alt kommer til alt. Det er vitterlig ikke det viktigste. Hva med å faktisk diskutere saken det omhandler??? 

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når noen opphøyer seg selv til å være "de rene", "de gode" eller "de rettroende" eller lignende, bør man være litt på vakt. Når vi mennesker gjør det, kaster vi vår egen skygge over på andre, og identifiserer dem som "onde", "syndefulle", urene", osv. Det skjer typisk i grupper. Innvandrere blir nok ofte utsatt for dette. Men noen på venstresiden gjør akkurat det samme mot oss som ikke passer så godt inn i sosialdemokratiet.

Endret av Vaniman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For landets høyreekstremister er jo Listhaugs opplevelse en hendelse i samme alvorlighetsskala.  Eller kanskje verre.

Og alle som liker AP er kommunister som liker Pol Pot og KrF er fulle av Westboro Baptist Church tilhengere. Ser du hvor ignorant du er?

Egentlig ikke, siden sammenligningen din er fundamentalt ulik det jeg sa.  Hvis du leser dem igjen så ser du det nok også selv.

Lenke til kommentar

:hmm:

Fant du virkelig de postene vanskelige å forsone?  Da må du nesten forklare hvorfor, for det skjønner ikke jeg.

Synes bare det er litt artig at du på den ene siden hevder å aldri ha sett noen grunn til å forholde deg til "en oppkonstruert høyre/venstre-inndeling"  før du angriper motparten for å være ekstreme på den ene siden av denne "oppkonstruerte aksen" :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oooookeeeeiii. Hjelpes. Gir snart opp dette landet. Så tolerante nordmenn er!

Venstreekstremistene er som kjent veldig intolerante, selv om de preiker toleranse og kjærlighet utad.

AP og asylsøkerene er de eneste store gruppene i Norge som har OPPLEVD terrorisme.

Sylvi Listhaug og hennes regjering, som ikke makter å kaste ut Mulla Krekar, sier at AP setter terroristers rettigheter over landets sikkerhet.

Først og fremst, så setter AP menneskerettighetene fremst -- mennesker som ikke er dømt for noe lovbrudd sine rettigheter.

FrP vil ta norge ett steg nærmere en politistat;

De vil gi politiet myndighet til å frata folk statsborgerskapet, uten dom.

Ett steg nærmere fascisme.

Hun er en forbannet idiot -- og anklager AP for noe som slettes ikke stemmer, mens de selv gjør noe enda verre.

Og nekter å beklage.

Jeg ville skilt meg om jeg oppdaget at kjæresten min var dum nok til å ha slike synspunkter.

Jeg skjønner godt frustrasjonen til oppegående mennesker som har venner eller familie som støtter listhaug;

De er de samme som faktisk ville stemt på Putin, om AP var alternativet.

Bokstavelig talt like gale som muslimske fundamentalister.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fant du virkelig de postene vanskelige å forsone?  Da må du nesten forklare hvorfor, for det skjønner ikke jeg.

Synes bare det er litt artig at du på den ene siden hevder å aldri ha sett noen grunn til å forholde deg til "en oppkonstruert høyre/venstre-inndeling"  før du angriper motparten for å være ekstreme på den ene siden av denne "oppkonstruerte aksen" :p

En typisk venstreekstremist med andre ord :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Og det synes du var pussig?

Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor det er pussig.  At jeg ikke selv forholder meg til venstre/høyre på det personlige plan ved å velge det ene eller andre, eller forestille meg at den ene eller andre siden sitter på sannheten og meningen med livet betyr jo ikke at jeg ikke forholder meg til den høyre/venstre-inndelingen som de facto eksisterer i samfunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...