Gå til innhold

Blomsterhavet til Listhaug

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Flott aksjon til ære for en flott kvinne! En av få politikere som står for annet enn tåkeprat. 

Lol. Hadde det ikke vært deg, så hadde jeg trodd dette var ironisk ment.

Hun er dronningen av tåkeprat. Lik-og-del-memes på facebook som ikke engang rivaliseres av de verste forumtroll.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott aksjon til ære for en flott kvinne! En av få politikere som står for annet enn tåkeprat. 

Hun er dronningen av tåkeprat. Lik-og-del-memes på facebook som ikke engang rivaliseres av de verste forumtroll.

Listhaug har klar tale. Folket forstår hva hun mener. Det er det motsatte av tåkeprat. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Fint å se FrP øke rimelig dramatisk på meningsmåling. Enig i politiken eller ikke så ser vel folk igjennom heksejakten. Du vet det er noe som skurrer når mannlige politikere som driver med overgrep og voldtekt ikke får i nærheten så hard medfart som en kvinnelig politiker med sterke og viktige meninger.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Resett skriver:

Allerede i dag – fredag – har det kommet et hav av blomster til Sylvi Listhaug og mer er på vei. Denne støtten er av en slik karakter at selv ikke de etablerte mediene kan la være å rapportere om det. Helt parkert er det sporet Arbeiderpartiet på en kynisk og egoistisk måte kjørte frem helt til i dag, altså at justisministerens utspill hadde noe som helst med terroraksjonene på Utøya å gjøre. Folk har fått nok av falskhet, og gjennom sosiale medier har de klart å få til en organisering mot etablissementet. De ønsker ikke at Sylvi Listhaug skal felles i et mistillitsforslag.

Så rapportere om dette engasjementet, måtte de etablerte mediene til slutt gjøre i løpet av dagen. For de har ikke lenger monopol. Sosiale medier er kommet, i tillegg har HRS, Document og Resett dukket opp.

Men hvordan kan de da klare å vri selv på en slik åpenbart flatterende sak for Sylvi. Hvordan kan hun likevel forbli i den tiltenkte rollen som «skurk», som den «onde»? For det er målet med journalistikken – hvis noen fortsatt var i tvil.

https://resett.no/2018/03/16/aftenposten-prover-a-diskreditere-folkeaksjonen-til-stotte-for-sylvi-listhaug/

Endret av VRK18
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Listhaug har klar tale. Folket forstår hva hun mener. Det er det motsatte av tåkeprat. 

Å benytte seg av "er du ikke enig med meg i X, så støtter du terrorister og/eller pedofile" er så lavt nivå man kan legge debatten på og det direkte motsatte av klar tale.

Det (forsøker å) tåkelegge hva debatten egentlig dreier seg om og det er jeg rimelig sikker på at både du og de fleste av Listhaugs tilhengere ser veldig godt. Persondyrkelsen av Listhaug er på et skremmende nivå hos enkelte og synes å gjøre dem helt blind for logikk - en bør makte å skjønne når politikere benytter seg av så uholdbar retorikk, selv når det er politikere man generelt er enig med.

Det en del holder på med her, minner mer om fotballsupportere som støtter laget sitt uansett. Det er altså ikke en positiv ting når det gjelder politikere.

Endret av Zork
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Si hva du vil om dyrkelsen av Listhaug, men de er ikke mindre blinde, de som dyrker Støre.

Gi gjerne eksempler?

Hvem er det i det hele tatt som konsekvent støtter Støre uansett hva han måtte si? Man kan nevne en håndfull debattanter her som garantert tar Listhaugs side uavhengig av hva hun har sagt - har man det samme for Støre?

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du er venstreekstrem?

Jeg har egentlig aldri sett noen grunn til å forholde meg til en oppkonstruert høyre/venstre-inndeling.  Forestillingen om at den ene eller andre kunstige "siden" har løsningen på alle universets problemer er omtrent så urealistisk og teit som noe kan være.

Venstreekstremistene er som kjent veldig intolerante, selv om de preiker toleranse og kjærlighet utad.

Mens høyreekstremister som deg er rene blomsterbarn.

For landets høyreekstremister er jo Listhaugs opplevelse en hendelse i samme alvorlighetsskala.  Eller kanskje verre.

:hmm:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Landsmorderen burde kanskje coines?

Du er altfor sent ute - utrykket brukes flittig. Ofte fra samme leir som dyrker Listhaug...

Åh. Ja, det lå vel ganske bra oppe i dagen, Er det også Gro da?

Blant annet et av favorittbegrepene til denne karen - men han var neppe opphavsmannen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorangrepet-22-juli-anders-behring-breivik/massedrapsmistenkt-kalte-gro-landsmorderen/a/10080621/

Endret av Zork
Lenke til kommentar

For landets høyreekstremister er jo Listhaugs opplevelse en hendelse i samme alvorlighetsskala.  Eller kanskje verre.

Og alle som liker AP er kommunister som liker Pol Pot og KrF er fulle av Westboro Baptist Church tilhengere. Ser du hvor ignorant du er?

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og alle som liker AP er kommunister som liker Pol Pot og KrF er fulle av Westboro Baptist Church tilhengere. Ser du hvor ignorant du er?

Blir rimelig klart når man ser venstrebermen her inne poste, at de tror de har enerett på å kalle andre folk for alt mulig rart.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Listhaug gjorde en feil, og ingen er uerstattelige. Men hun er en verdifull politiker, tror jeg. Det er viktig at vi har noen klare statsminister -og ministeremner i Norge i tilfelle det skulle skje noe alvorlig, på begge sider av det politiske landskapet. Statistisk tror jeg de fleste mistillitsforslag blir nedstemt på Stortinget. Men Listhaug kan likevel måtte komme til å gå av som Justisminister. Interessant situasjon, igrunnen. Da Rødt fremmet mistillitsforslaget, tenkte jeg at det får aldri flertall. Men det kan det jo få nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den enste feilen hun gjorde var å poste et bilde hun ikke hadde tillatelse til å poste.

Men den feilen var stor nok. Slik er politikken.

Men feilen var vel egentlig vesentlig, siden AP og Stortinget beskyttet rettssikkerheten til det norske folk ved det foregående lovforslaget og Listhaug må ha forstått dette, og så beskyldte hun dem for å beskytte terrorister.

Det er grunn nok til et mistillitsforslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...