Gå til innhold

Lars sa opp jobben og flyttet Nicaragua for å kunne jobbe med maskinlæring (Ekstra)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til Lars Eidnes:

PyTorch / Torch, Python / LUA og http://arxiv-sanity.com

Startet du med dette sporet mens du var på NTNU eller var det Jeremy Howard sitt fast.ai kurs som fikk deg til å endre retning?

Flere jeg kjenner som i sin tid studerte maskinlæring på NTNU som skrev i C#, var dette også tilfellet for deg?

Ellers kan jeg si at det begynner å røre seg godt i næringslivet i Norge, bare ikke så mange som skryter offentlig av det. Inntrykk av at folk tenker businessverdi først, og kost/nytte verdien har ikke vært der enda for mange. Dette begynner å snu.

PyTorch er forresten fantastisk befriende å jobbe synes jeg, i forhold til TensorFlow / Keras. Antar at du kanskje har vært innom samme følelsen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Til overskriften: "Lars sa opp jobben og flyttet Nicaragua for å kunne jobbe med maskinlæring" -- må man ikke være litt vel ressurssterk for å flytte et helt land? :p

Lenke til kommentar

Til Lars Eidnes:

PyTorch / Torch, Python / LUA og http://arxiv-sanity.com

Startet du med dette sporet mens du var på NTNU eller var det Jeremy Howard sitt fast.ai kurs som fikk deg til å endre retning?

Flere jeg kjenner som i sin tid studerte maskinlæring på NTNU som skrev i C#, var dette også tilfellet for deg?

Ellers kan jeg si at det begynner å røre seg godt i næringslivet i Norge, bare ikke så mange som skryter offentlig av det. Inntrykk av at folk tenker businessverdi først, og kost/nytte verdien har ikke vært der enda for mange. Dette begynner å snu.

PyTorch er forresten fantastisk befriende å jobbe synes jeg, i forhold til TensorFlow / Keras. Antar at du kanskje har vært innom samme følelsen.

Jeg begynte med dette på NTNU ja, har ikke tatt fast.ai kurset (men har hørt mye bra om det).

Om at ting rører seg i næringslivet, ja, jeg håper du har rett, men tror at du tar feil.

Jeg tror det typiske tilfellet er at kostnaden er lav, gevinsten er skyhøy, men at ingen vet at det er mulig. Kan komme på en del eksempler. Hvis du er et forsikringsselskap bør du basere risikomodellene dine på maskinlæring. Hvis du er en dagligvarebutikk bør du sette prisene dine v.h.a. maskinlæring, har du en nettbutikk bør du optimere markedsføringen v.h.a. maskinlæring. Det er riktig måte å gjøre det på, og er det bransjen vil gjøre om 10 år, men det gjøres nesten ikke i dag. Der er det gratis penger å hente, men det blir ikke hentet fordi det ikke er på radaren til de som har mulighet til gjøre noe med det. Den begrensende faktoren her er at beslutningsmakt ikke ligger hos folk med riktig teknisk kompetanse. De få som har hørt om maskinlæring tror det dreier seg om chatbots og roboter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...