Redaksjonen. Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Mach 1 vil ikke trenge å skytes ut i rommet for å få blest, sier Ford.Fords neste elbil er en SUV Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 "Innen to år" Calefornia er i ferd med å bygge ut Hydrogenstasjoner , i samarbeid med Nikola, da vil nok en slik bil komme med mindre batteri og brenselcelle. Så kan travle amerikanere fortsette med ønsket bilkjøring på samme måte som i dag, men med lavere drivstoffpriser enn diesel, og altså med nullutslipp. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Hele poenget med en Ford Mustang og andre typisk amerikanske muskelbiler er at den kan fås med en brølete V8'er med "ekte" lyd, ikke syntetisk fra høytalerene. Det blir litt som å skifte ut Harleyen med en elektrisk sykkel. Hele sjarmen forsvinner. 2 Lenke til kommentar
Vidar Bless Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Hele poenget med en Ford Mustang og andre typisk amerikanske muskelbiler er at den kan fås med en brølete V8'er med "ekte" lyd, ikke syntetisk fra høytalerene. Det blir litt som å skifte ut Harleyen med en elektrisk sykkel. Hele sjarmen forsvinner. Du trenger ikke bytte ut Harleyen med elektrisk sykkel. Til neste år skal det kommer elektrisk Harley. ;-) 4 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 "Innen to år" Calefornia er i ferd med å bygge ut Hydrogenstasjoner , i samarbeid med Nikola, da vil nok en slik bil komme med mindre batteri og brenselcelle. Så kan travle amerikanere fortsette med ønsket bilkjøring på samme måte som i dag, men med lavere drivstoffpriser enn diesel, og altså med nullutslipp. Leste en forskningsrapport fra 2016. Amerikanerne sliter med å produsere hydrogen billig. Hvem skal subsidiere dette? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Hele poenget med en Ford Mustang og andre typisk amerikanske muskelbiler er at den kan fås med en brølete V8'er med "ekte" lyd, ikke syntetisk fra høytalerene. Det blir litt som å skifte ut Harleyen med en elektrisk sykkel. Hele sjarmen forsvinner. Lyd er viktig for noen, for andre ikke. Mustang er vell finest som veteran uansett? Her er det jo mange fossiler å plukke av Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 "Innen to år" Calefornia er i ferd med å bygge ut Hydrogenstasjoner , i samarbeid med Nikola, da vil nok en slik bil komme med mindre batteri og brenselcelle. Så kan travle amerikanere fortsette med ønsket bilkjøring på samme måte som i dag, men med lavere drivstoffpriser enn diesel, og altså med nullutslipp. Leste en forskningsrapport fra 2016. Amerikanerne sliter med å produsere hydrogen billig. Hvem skal subsidiere dette? Ingen skal subsidiere dette. Da blir det hele tullete. Spesielt i USA. Hydrogen skal produseres så transport-energien blir betydelig billigere enn diesel. Men dyrere enn batteri-elektrisk. Men jeg tror ikke amerikansk kjøremønster kan greie seg med batteri-elektrisk alene. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 "Innen to år" Calefornia er i ferd med å bygge ut Hydrogenstasjoner , i samarbeid med Nikola, da vil nok en slik bil komme med mindre batteri og brenselcelle. Så kan travle amerikanere fortsette med ønsket bilkjøring på samme måte som i dag, men med lavere drivstoffpriser enn diesel, og altså med nullutslipp. Leste en forskningsrapport fra 2016. Amerikanerne sliter med å produsere hydrogen billig. Hvem skal subsidiere dette? Ingen skal subsidiere dette. Da blir det hele tullete. Spesielt i USA.Hydrogen skal produseres så transport-energien blir betydelig billigere enn diesel. Men dyrere enn batteri-elektrisk. Men jeg tror ikke amerikansk kjøremønster kan greie seg med batteri-elektrisk alene. Gjennomsnittlig kjørelengde pr dag i USA er rundt 6 mil. Dette er noe alle elbiler klarer i dag og har gjort det de siste årene uten problemer. De aller fleste klarer å dekke sine behov med en elbil basert på batteri, men de må svelge «lade kamelen». Som igjen er lett løselig for de fleste ved å lade hjemme. 5 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Ingen skal subsidiere dette. Da blir det hele tullete. Spesielt i USA.Fortell det til amerikanerne. Hver hydrogenbil får 7 CARB-kreditter til en verdi av opp til 35.000 USD. Hver bil får også ~13.000 USD i direkte statlige og føderale subsidier. Og hydrogenstasjonene som har blitt bygget i California hittil har fått rundt 100 millioner dollar. 3 Lenke til kommentar
ulrikX Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Ønskeliste: 7 seter med grei bagasjeplass, hengerfeste og mulighet for skiboks Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Det blir sikkert en Kuga med litt ledstriper foran på lysene og så bygger de inn batteriet i bagasjerommet så omtrent hele volumet forsvinner slik som på Focus! Vinneroppskrift 2 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 "Innen to år" Calefornia er i ferd med å bygge ut Hydrogenstasjoner , i samarbeid med Nikola, da vil nok en slik bil komme med mindre batteri og brenselcelle. Så kan travle amerikanere fortsette med ønsket bilkjøring på samme måte som i dag, men med lavere drivstoffpriser enn diesel, og altså med nullutslipp. Den påstanden har eg høyrt i lang tid. Det har resultert i 30 hydrogenstasjonar i California. Det er 0,75 pr innbyggjar, som er færre enn i Noreg. Bilprodusentane sel bilen med gratis påfyll av hydrogen inkludert. Inntil nyleg var nesten ingen av desse stasjonane godkjende for sal av hydrogen. Det føl ei drivstoff-avtale med bilen, og kjøparane kan fylle gratis på alle stasjonar. Bilprodusenten betaler. Bilane vert i tillegg selde til sterkt rabattert pris for å få ZEV (I California kostar ein Mirai under halvarten av prisen i Noreg), for elles hadde dei ikkje klart å kvitte seg med ein einaste bil. Nesten alle går då òg på leasing-kontrakter. Heller ikkje i California kjøper privatpersonar hydrogenbilar. Eg prøvde å finne prisen pr kg hydrogen i California. Det næraste eg kom var ein tre år gammal artikkel der journalisten hadde $8/kg frå ei anna kjelde han ikkje oppga. Det tilsvarer over 60 kroner/kg, som i USA gjev ein mykje høgare drivstoffkostnad pr km enn for både bensin og diesel. Hydrogen medfører store utslepp. Hydrogenfabrikken til Yara på Hærøya det femte største punktutsleppet av CO2 i Noreg. 2 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 "Innen to år" Calefornia er i ferd med å bygge ut Hydrogenstasjoner , i samarbeid med Nikola, da vil nok en slik bil komme med mindre batteri og brenselcelle. Så kan travle amerikanere fortsette med ønsket bilkjøring på samme måte som i dag, men med lavere drivstoffpriser enn diesel, og altså med nullutslipp. Leste en forskningsrapport fra 2016. Amerikanerne sliter med å produsere hydrogen billig. Hvem skal subsidiere dette? Ingen skal subsidiere dette. Da blir det hele tullete. Spesielt i USA.Hydrogen skal produseres så transport-energien blir betydelig billigere enn diesel. Men dyrere enn batteri-elektrisk. Men jeg tror ikke amerikansk kjøremønster kan greie seg med batteri-elektrisk alene. Det er bra at du også innser dette, at det heile blir tullete:-) Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 og altså med nullutslipp. Du mener med 3-5 ganger strømforbruket til både elbil og olje, og dermed også forurensingen fra det. Hydrogen er en blindvei. 2 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Det har resultert i 30 hydrogenstasjonar i California. Det er 0,75 pr innbyggjar, som er færre enn i Noreg.Av og til gir skrivefeil rom for artige mentale bilder. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Ford med batterier i bagasjerommet...? Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 "Innen to år" Calefornia er i ferd med å bygge ut Hydrogenstasjoner , i samarbeid med Nikola, da vil nok en slik bil komme med mindre batteri og brenselcelle. Så kan travle amerikanere fortsette med ønsket bilkjøring på samme måte som i dag, men med lavere drivstoffpriser enn diesel, og altså med nullutslipp. Nikola blir vel knust av Tesla Semi? 1 Lenke til kommentar
Hallvard The Horrible Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 [snipp..] og altså med nullutslipp. Med tanke på hvordan Amerikansk EL-forsyning drevet er vel "nullutslipp" litt mer enn en mild overdrivelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå