NTB - digi Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 – Vi har nå bevis.Anklager Russland for hackerangrep mot strøm- og vannforsyning i Europa og USA Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Ikke akkurat en bombe. Det som hadde vært mer interessant å vite er om NATO er i stand til å gjengjelde med samme mynt. Dessverre tviler jeg på det. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Der ser men sårbarheten ved å ha kritisk infrastruktur koblet opp mot nett med 2-veis kommunikasjon. Kjekt å billig å kunne fjernstyre anleggene men om det skulle "smeller" kan det også bli mørkt. Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Ikke akkurat en bombe. Det som hadde vært mer interessant å vite er om NATO er i stand til å gjengjelde med samme mynt. Dessverre tviler jeg på det. FBI fant det ut mens de hacket Russland.. der de droppet en Trojaner som hacker EU... it misfired and called home to the USA 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Litt enig med perpyro. Det må da vel kunne gå an å sikre ting bedre. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 For en tid tilbake ble det rapportert at Russland er i gang med å bygge sitt egne interne internett. Fokus i historiene var først og fremst på Russlands uttalte mål med prosjektet, å minimere ekstern innflytelse og innblanding. For min egen del trodde jeg da og enda mer nå at formålet primært er å kunne unngå motangrep på egen kritisk infrastruktur samtidig som de gjør sitt beste for å ødelegge vår. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Og der var det bekreftet, vi er inne i en ny kald krig, The Cold Cyberwar Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Det har man da vært klar over i årevis. 1 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Og da løper jeg på rema og kjøper alle C og D batteriene deres... Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 De vil nok gjøre stor nytte når Putin slår av strømmen vår. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 (endret) Er tilbake nå, de hadde bare 12stk. D batterier og ingen C. Men de gir meg noen døgn med lys ihvertfall. D er til lanternene, C er til batteriradioen (men den har oppladbar batteripakke også som varer 40 timer) og jeg har hundre AA til lommelykter og en hodelykt og hundre AAA til en annen lommelykt og hodelykt. Og så har jeg en del oppladbare AA og AAA batterier, ladere (og to små solcellepanel som egentlig ikke duger til noe). Talglys er risikosport. Forsvinner strømmen så flytter jeg inn hos opphavet som har vedovner og ved. Endret 16. mars 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå