Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fikk bursdagshilsen på message istedenfor wallen

Anbefalte innlegg

Hvorfor sender noen bursdagshilsen på message istedenfor wallen? Vil de at det skal se ut som om andre har færre venner enn de har? Jeg skriver alltid på veggen fordi jeg tror folk setter pris på det, og de fleste "gir tilbake" når det er min tur til å ha bursdag. Men ikke alle... 

Anonymous poster hash: acc9c...8d5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du vil heller ha mange som skriver tomhjertet på veggen din fordi facebook minnet dem på at "han/hun har bursdag i dag" enn at en person faktisk tar seg bryet og gratulerer deg personlig.

Du bør revurdere sosiallivet ditt litt...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Jeg brukte å sende gratulasjoner på melding før. Det var fordi jeg trodde at det var fælt å få sida si full av gratulasjoner, at framsida til en person ble full av rot og surr som en ikke hadde posta selv. En FB-side er nå en anledning til å dele av seg selv. Sett at du hadde mange gode poster, f. eks bilder av fjellturer du har tatt, treningsresultater, tegninger du har laget eller denslags, ville du hatt veggen din full av poster fra vage bekjentskap? Da måtte jo folk som hadde vært interessert i deg scrolla atskillig mye mer for å se støff fra livet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg poster aldri på veggen til noen.

Selv har jeg usynlig fødselsdato på facebook så ingen skal gratulere meg med dagen. Bryr meg ikke om min egen bursdag eller andres. Jeg gratulerer noen ganger folk bare for å være høflig eller vise at jeg liker dem.

Denne problemstillingen kan jeg egentlig ikke relatere til fordi jeg synes både facebook og bursdager er lite viktig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ser ut som du endelig har gjennomskuet det psykologiske terrorkomplottet dine såkalte "venner" har planlagt for å offentlig radere dine håp om å få et sosialt liv, eller snev av oppmerksomhet for resten av livet. Det er bare å stenge facebook, flytte opp på fjellet og bli eremitt, for dine sosiale dager er talte kompis, du er dømt til et liv i ensomhet og kommer til å bli et fjernt minne for dine tidligere bekjentskaper. Den siste spikeren i kista er nå slått inn. Sirkelen er sluttet.

Endret av Pliscin
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor sender noen bursdagshilsen på message istedenfor wallen? Vil de at det skal se ut som om andre har færre venner enn de har? Jeg skriver alltid på veggen fordi jeg tror folk setter pris på det, og de fleste "gir tilbake" når det er min tur til å ha bursdag. Men ikke alle... 

Anonymous poster hash: acc9c...8d5

Jeg hadde bursdag i går og opplevde dette ved et par anledninger.

Må innrømme at jeg tok det ganske pent, kanskje du burde forsøke det samme ?

Lenke til kommentar

Jeg skriver aldri på veggen til noen av mine venner til bursdagen deres, med mindre det er for å dele noe jeg mener andre bør vite om dem. (f.eks. et bilde, en historie el.)

Messenger er mye mer personlig, og er jo en direkte kommunikasjonskanal, og er det eneste stedet jeg sender bursdagshilsener, hvis i det hele tatt jeg sender noe. 

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker gratulasjon på veggen, personlig eller upersonlig (altså det å skrive på veggen kan være enten personlig eller upersonlig). Ser ingen fordeler ved å bli gratulert på messenger eller sms isteden, men setter jo pris på det også.

Lenke til kommentar

Facebook-veggen er det minst personlige som finnes. Hierarkiet ser slik ut:

Bekjente/kolleger: FB-vegg.

Venner/gode kolleger: Messenger/SMS.

Gode venner/familie: Ansikt til ansikt, eller en telefonsamtale.

Dersom jeg vet at jeg kommer til å møte personen i løpet av dagen, for eksempel på jobben, så tar jeg det alltid kun ansikt til ansikt. Da er det helt unødvendig og poste noe som helst online.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Facebook-veggen er det minst personlige som finnes. Hierarkiet ser slik ut:

Bekjente/kolleger: FB-vegg.

Venner/gode kolleger: Messenger/SMS.

Gode venner/familie: Ansikt til ansikt, eller en telefonsamtale.

Dersom jeg vet at jeg kommer til å møte personen i løpet av dagen, for eksempel på jobben, så tar jeg det alltid kun ansikt til ansikt. Da er det helt unødvendig og poste noe som helst online.

Min prioritet er som følger:

Bekjente/kolleger: ingenting

Venner/gode kolleger: ingenting

Gode venner/familie: FB-vegg

Dersom jeg tilfeldigvis møter personen i løpet av dagen, for eksempel på jobben, så gratulerer jeg ansikt til ansikt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...