Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ustabil internett med kabelmodem

Anbefalte innlegg

ISP: lokal leverandør

Modem: 3com U.S Robotics Cable Modem CMX

Har et problem med at kabelmodemet mitt kobler fra internetten i ett.

Lysene som heter Cable Activity og PC Link Activity skal vanligvis lyse konstant, men hos meg slokker plutselig begge lysene og begynner å blinke sporadisk en stund før de stabiliserer seg. Dette skjer i ett og er megt irriterende. Hender også at modemet plutselig restarter og det tar en evighet før det starter opp igjen.

Lurer på om noen har hatt samme problemet, og om det er feil med nettverkskortet, ISP, modemet eller overbelastning av linje eller noe sånt...

Har vært slik siden jeg fikk linje i slutten av august så tviler på at det dreier seg om justering av linjer eller noe slikt.

Vet jeg burde kontaktet ISP for lenge siden, men men...

Håper noen kan komme med gode tips. Har tenkt på å høre med ISP om jeg kan få ett nytt kabelmodem, men dersom det er prob. med nettverkskortet mitt er vel det nytteløst.

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jobber selv på kundeservice hos en isp med kabelmodem.

Modemene vi har, hvis cable-lampen ikke lyser konstant på disse så sørger vi for at feilen blir meldt til feilrettere med en gang. Eller at modemet er stengt.

Når pc-lampa ikke lyser konstant, ber i kunden om å prøve et annet nettverkskort/pc.

Nå vet jo selvfølgelig ikke jeg hvordan modemet ditt skal lyse men hvis du har mulighet så kan du jo prøve med en annen pc/nettverkskort.

Det kan også hende at modemet ligger i grenseland på hvilke signaler modemet skal ha for eksempel hvorsterkt signal inn skal være og om retursignalet er som det skal....

Vet du kanskje ventet på denne: (men)

ISP'er biter ikke så veldig hardt.... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...