Nuffern Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Har nettopp bygd meg min nye AOpen XC Cube, og er meget fornøyd med den, men alt er ikke bare fryd og gammen. Med så fulgte det et program som heter SilentTek for å overvåke temperaturer, vifter osv.. Problemet er bare at jeg ikke får dette programmert til å kjøre skikkelig. Det irriterer meg noe grønnjævlig, ettersom jeg ikke har installert annet på maskinen enn SP1 og drivere for hk/chipsett. Med versjonen av SilentTek som fulgte med maskinen (3.1303), fikk jeg følgende feilmelding når jeg prøvde å starte programmet: "Run-time error '13'. Type mismatch". Etter mye leting på nettet fant jeg ut at det kunne ha noe med tegnoppsettet i Windows å gjøre, og forandret på dette (måtte inn på regionale instillinger og bytte desimaltegn fra komma til punktum). Nå fikk jeg startet programmet, men det virker som om det ikke er skikkelig gjennomført og jeg får ikke stilt inn på funskjoner som har med viftestyringen. Derfor lastet jeg ned den nyeste versjonen av SilentTek (3.2208), og avinstallerte den forrige vesjonen. Installerte så den nye versjonen, og prøvde å starte den. Da kom følgende feilmelding opp på skjermen: "Run-time error '326': Resource with identifier '44070' not found.". Programmet starter ikke, og jeg sitter med en maskin der OS er nyinstallert og helt "clean", uten å kunne få kjørt SilentTek. For meg virker det som om SilentTek er veldig lite gjennomført fra AOpen sin side. Det skal ikke være nødvendig å kåle så mye, når programvaren er levert til bruk for spesifikt denne maskinen. Ble heller ikke akkurat imponert over AOpen sin hjemmeside for nedlastning av drivere til XC Cube'n.. men pytt pytt. Er det noen her som har hatt noe erfaring med dette problemet? Setter enorm pris på om noen kunne hatt noe nyttig å bidra med! Oppsett: Aopen XC Cube EZ65 Windows XP Professional Norsk m/ SP1 Chippset-drivere + drivere for nettverk, lyd og vga. Endret 12. desember 2003 av Nuffern Lenke til kommentar
klumpen Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Dette programmet fungerer faktisk ikke på min pc heller. Den står kun på denne "load" greia si i begynnelsen uten å gå videre. Dette er faktisk det andre hovedkortet jeg har fra a-open som det medfulgte vifte programmet ikke fungerer i. Men hovedkortet fungerer jo greit det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå