Gå til innhold

Skal installere WinXP på SATA disk

lperik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alternativt kan du laste ned driver fra de som har laget SATA-kontrolleren din og trykke "F6" helt i starten av installasjonen når den spør om tilleggsdrivere.

Er blank på SATA, har Abit KV7 hovedkort og Seagate Barracuda 80Gb SATA disk. Kunne du være så snill å linke til det du nevnte, jeg er skjønner ikke helt hva du mener. :blush:

Lenke til kommentar

Litt googling gir følgende fremgangsmåte:

1. Start install av XP

2. Når den spør om tilleggsdrivere, trykk "F6"

3. Sett inn disketten som fulgte med hovedkortet som er merket "SATA Driver Disk"

Fra artikkelen jeg fant:

" during the loading of the installer I pressed F6 to load additional drivers. At this point I inserted the floppy disk marked SATA Driver Disk that comes in the box with the motherboard and chose the VIA Serial ATA driver for Windows XP. Please be aware that the choice does not show up initially -- you have to scroll down using the down arrow to see that choice."

http://www.sysopt.com/reviews/abit-KV7/index5.html

Lenke til kommentar
jeg har samme problemet, men d fulgte ikke me noen diskett med hk'et.

Har A7N8X Dlx.

Last ned denne SATA driveren og legg inn på diskett (om det er plass) så trykker du på F6 når XP starter opp fra cden og begynner installasjonen. Da blir du spurt om du har egne drivere du vil installere. Så er det bare å hive inn disketten og se om det funker. Funka for meg med disketten jeg fikk med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...