lperik Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ja, da var pc bygd og installering av operativsystem kan starte. Har kun en harddisk og det er en Barracuda SATA disk. Installasjonsprogrammet til XP finner ikke disken, hvordan går jeg frem for å få installert? Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Gå inn i biosen og sett sataen som first boot device. kan hende du må stille på andre ting også for at den skal finne saten din. Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Alternativt kan du laste ned driver fra de som har laget SATA-kontrolleren din og trykke "F6" helt i starten av installasjonen når den spør om tilleggsdrivere. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Alternativt kan du laste ned driver fra de som har laget SATA-kontrolleren din og trykke "F6" helt i starten av installasjonen når den spør om tilleggsdrivere. Er blank på SATA, har Abit KV7 hovedkort og Seagate Barracuda 80Gb SATA disk. Kunne du være så snill å linke til det du nevnte, jeg er skjønner ikke helt hva du mener. Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Litt googling gir følgende fremgangsmåte: 1. Start install av XP 2. Når den spør om tilleggsdrivere, trykk "F6" 3. Sett inn disketten som fulgte med hovedkortet som er merket "SATA Driver Disk" Fra artikkelen jeg fant: " during the loading of the installer I pressed F6 to load additional drivers. At this point I inserted the floppy disk marked SATA Driver Disk that comes in the box with the motherboard and chose the VIA Serial ATA driver for Windows XP. Please be aware that the choice does not show up initially -- you have to scroll down using the down arrow to see that choice." på http://www.sysopt.com/reviews/abit-KV7/index5.html Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Du kan jo prøve denne downloaden fra Seagate Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det er som de sier her: S-ATA går som SCSI disk. Følg med nederst på statuslinja når du booter fra XP-cd'en og sitt klar til å trykke F6 for å legge inn disk-driver. Du fikk sikkert en diskett med hovedkortet. Hvis ikke, sjekk leverandørweb'en. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Fikk med en diskett ja, skal prøve nå. Takk for raske svar! Lenke til kommentar
Shadowfax Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 jeg har samme problemet, men d fulgte ikke me noen diskett med hk'et. Har A7N8X Dlx. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 jeg har samme problemet, men d fulgte ikke me noen diskett med hk'et. Har A7N8X Dlx. Last ned denne SATA driveren og legg inn på diskett (om det er plass) så trykker du på F6 når XP starter opp fra cden og begynner installasjonen. Da blir du spurt om du har egne drivere du vil installere. Så er det bare å hive inn disketten og se om det funker. Funka for meg med disketten jeg fikk med. Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Har et ABIT ATMAX 2 og en WD 120 S-ATA disk. Hvis jeg husker riktig måtte jeg legge inn driver til kontrolleren for å få innstallert Windowsen. F6 og diskett er nok tingen ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå