Colamann Skrevet 15. mars 2018 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Hei, jeg er nødt til å oppgradere til Windows 10 nå og har noen spørsmål angående dette. Så vidt jeg har forstått, så kan man oppgradere uten å måtte formatere og at det nye bare erstatter det gamle?Det viktigste for meg er å vite hvilke problemer som kan oppstå mtp. forskjellige programvarer etc. F. eks. Vil alle harddiskene fungere som normalt og alt innhold være intakt? Vil alle nettleserene (Chrome, Firefox, IE) fortsatt virke og beholde all informasjon (History, cookies, saved passwords etc.)? Jeg vil egentlig bare vite hva som kan gå galt eller gå tapt i prosessen. Endret 15. mars 2018 av Colamann Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. mars 2018 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2018 Nettlesere bør fungere ja, verste som kan skje er harddisken\SSD disken blir full\maskinen blir veldig treg\ustabil over tid. Eller at programmer slutter å fungere, da er vel ikke nettleser som er problemet heller eldre programmer designet for windows 7 eller eldre. Hva og skaffe ny SSD disk også installere alt på nytt? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. mars 2018 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2018 Ting kan selfølgelig gå galt under oppdatering, selv om det anses som relativt trygt. Skal du være helt sikker, så tar du backup - dvs speilbilde av systempartisjonen (der Windows er installert). Selv bruker jeg Clonezilla til formålet (link til aktuelt youtube-søk) så jeg kan tilbakestille systemet om oppgraderinga av enellerannen grunn ikke skulle fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå