MortyKan Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Hei, Bestilte for noen dager siden noen batterier til mine mobiltelefoner. Bestilte disse i 4 forskjellige forsendelser. Har fått e varene jeg bestilte, så venter ikke på flere. Ser i dag at dem har sendt meg en pakke jeg ikke har bestilt. Fikk ordrenr og sporingsnummer via gls-group(dot)eu. Vet ikke om dette er en spam\phising side som later som å være pakke-sporingsside. Nå begynner eg å lure på om mytrendyphone er seriøs, og om dem sender pakker f.eks med faktura ut til kunder, og gir en et inkasso-helvete til dem som ikke henter og betaler for pakker dem ikke har bestilt til å begynne med. Har sendt en forespørsel til mytrendyphone og bedt om en forklaring. Er det noen råd jeg burde følge, i tilfelle jeg får en pakke jeg ikke har bestilt, noe som jeg tilsynelatende er i ferd med å få? EDIT: Har fått svar fra Mytrendyphone, og det hele skyldtes en feil. Svaret fra Mytrendyphone kan leses i en av mine innlegg lenger nedover, som er klippet fra e-posten jeg fikk. mvh TrekStar Endret 16. mars 2018 av TrekStar Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Jeg har handlet der to ganger og ikke opplevd noe tull. Dersom det har skjedd en feil, så rydder dem sikkert opp. gls nettsiden er legitim. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Det er vel en typisk dropshipping side, hvor du betaler ekstra for å få kinavarer uten å måtte vente 1-2 måneder. Utover det ser det legitimt ut. Endret 15. mars 2018 av Sampson 1 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Har handlet smågreier der mange ganger uten problemer. 1 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Handlet der ved flere anledninger. Fra enkle deksler til originale batterier. Aldri hatt noe tull med de. Lenke til kommentar
Løvehjerte Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Handla der mange ganger, uten problemer. Den ene gangen jeg ikke fikk varen, så rydda de også opp. Men man må passe på 350 kroners grensa. 1 Lenke til kommentar
MortyKan Skrevet 15. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2018 Ok, da regner jeg med at det bare er en feil som Mytrendyphone rydder opp i. Takk for tilbakemelding og deres erfaringer, det hjelper på blodtrykket mitt... Skal gi svar tilbake her, etter at kundeservice har svart på min henvendelse, slik at alle interesserte får vite hva som er årsaken til at en pakke med mitt navn er i omløp og på vei til meg. mvh TrekStar Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Handla der mange ganger, uten problemer. Den ene gangen jeg ikke fikk varen, så rydda de også opp. Men man må passe på 350 kroners grensa. De er vel norske, så ingen MVA der i gården...? Står ingenting om at MVA kommer i tillegg. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Handla der mange ganger, uten problemer. Den ene gangen jeg ikke fikk varen, så rydda de også opp. Men man må passe på 350 kroners grensa. De er vel norske, så ingen MVA der i gården...? Står ingenting om at MVA kommer i tillegg. Jeg har handlet derifra, og når det ble over 350,- kroner ble det tollavgifter og moms i tilleg.. EDIT: Ser de har endret dette nå, alt er inklusiv ja.. Er moms inkludert i prisen?Samtlige priser oppgitt på mytrendyphone.no er i norske kroner og inklusive moms. Endret 15. mars 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Har handlet der noen ganger. Har fått tilbakebetalt feillevert vare (tror ikke jeg trengte å sende tilbake varen og husker ikke at de var vanskelige - produktet hadde feil bilde® på nettsiden). Lenke til kommentar
MortyKan Skrevet 16. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2018 Venter på svar fra butikken. Identitestyveri?, eller hva er det som foregår. Noen henter pakke (consignee, kjøper) og utgir seg for å være meg? Noe er bestilt i mitt navn, og utlevert til "meg" i Danmark? Dette håper jeg butikken har en god forklaring på. Når jeg trykker på shipping-linken, så kommer dette opp: 15/03/2018 19:13 The parcel was handed over to Denmark Odense S the consignee. 15/03/2018 07:31 The parcel has been delivered Denmark Odense S at the GLS ParcelShop (see above). 15/03/2018 05:16 The parcel is in the GLS delivery Denmark Odense S vehicle to be delivered in the course of the day. 15/03/2018 04:22 The parcel has reached the GLS Denmark Odense S location. 14/03/2018 22:06 The parcel was handed over to GLS. Denmark Kolding 14/03/2018 12:06 The parcel data was entered into Denmark Kolding the GLS system; the parcel was not yet handed over to GLS. Lenke til kommentar
MortyKan Skrevet 16. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2018 (endret) Oppsummering. 1. En pakke har blitt klargjort for sending, og GLS har blitt gjort oppmerksom på dette elektronisk. 2. Pakken har blitt innlevert til GLS på Kolding. 3. Pakken blir så kjørt i varebil mot GLS på Odense. 4. Pakken ankommer GLS på Odense. 5. Pakken blir så kjørt med varebil mot et GLS utleveringssted på Odense. 6. Pakken ankommer et GLS utleveringssted på Odense. 7. En person (meg, men er ikke meg) henter pakken som står i mitt navn?! ved et GLS utleveringsted (7-eleven, nærbutikk, post-i-butikk etc.) 8. Og her sitter jeg i Oslo, og har aldri vært i Danmark engang. Tror jeg skal forhøre meg med GLS, og se om jeg kan få svar på noe. Men det er ikke sikkert dem kan si noe. EDIT: Ett scenario er at adressen til kjøper og leveringsadressen er forskjellig. Da står jeg som kjøper og en annen person har satt seg selv som leveringsadresse. Har ikke lyst til å ende opp med faktura i posten, uten vare, på en ordre som jeg ikke har godkjent eller bestillt. Endret 16. mars 2018 av TrekStar Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Noen i Danmark som heter det samme som deg? Lenke til kommentar
MortyKan Skrevet 16. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2018 Nei, har søkt på Google bare for å sjekke, men navnet mitt er unikt. Uansett, så ble eposten fra Mytrendyphone sendt til min e-post adresse. Venter på at Mytrendyphone skal svare, dem hefter meg litt nå. Har skrevet en-epost ferdig til GLS, men ikke sendt den enda. Prøver å få Mytrendyphone til å fortelle hva som skjer først. Har aldri sendt noe i retur til Mytrendyphone, så jeg lurer veldig fælt på hva dette hele dreier seg om. Vil ikke at pakker med mitt navn og adresse skal misbrukes på denne måten, hvis det er det som skjer. Vet aldri om en havner borti bråk, da jeg ikke vet nøyaktig hva det er for en person som har sendt, hvem som har hentet, hensikten bak, eller hva pakkene inneholder. Det finnes utro tjenere overalt. Har jobbet i transportbransjen selv i noen år, og har litt kjennskap til hva en kan komme over. Folk ville fått hakeslepp. Jeg vil ikke bli holdt ansvarlig for hva pakker måtte inneholde evt., hvis noen misbruker mitt navn. Lenke til kommentar
MortyKan Skrevet 16. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2018 (endret) Siden pakke-sendt eposten fra Mytrendyphone ble sendt til min e-post adresse, så bekrefter det min mistanke om at noen har satt mitt navn og adresse som kjøper. Leveringsadressen er sikkert til en annen. Hva som ble bestilt, er allerede hentet av en person, men ikke av meg. Leveringsadressen er nede i Odense et sted, så det er noen lokalt der nede, ikke langt unna Mytrendyphone butikken i Danmark, ca 2 timers kjøring fra butikken. Litt flaks at jeg fikk nytt bankkort for noen dager siden, slettet det gamle samme dag eller kvelden før jeg fikk en epost om at en sending er sendt. Men tenker litt på om noen har satt meg opp med faktura, slik at jeg får regning f.eks. Frustrerende å ikke få svar fra Mytrendyphone. Fredag idag attpåtill. Endret 16. mars 2018 av TrekStar Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Står det hva som er kjøpt når du logger inn på nettsidene til butikken? Evt. Hvordan det er betalt? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Har du fått noe annet fra butikken enn mail med sporingsnummer? Altså noe ordrebekreftelse, eller noe? Virker jo litt som de bare har sendt sporingsnummer til feil epost ut fra det du skriver.. Lenke til kommentar
MortyKan Skrevet 16. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2018 (endret) Står det hva som er kjøpt når du logger inn på nettsidene til butikken? Evt. Hvordan det er betalt? Har du fått noe annet fra butikken enn mail med sporingsnummer? Altså noe ordrebekreftelse, eller noe? Virker jo litt som de bare har sendt sporingsnummer til feil epost ut fra det du skriver.. Jeg har aldri fått innloggingdetaljer fra Mytrendyphone. Jeg har alltid valgt uten sporingsnummer og som vanlig brev. Har alltid fått ordrebekreftelse på mine forrige 4 ordre. På denne ordren jeg ikke har bestilt, så har jeg ingen informasjon å gå etter, da jeg ikke har fått tilsendt ordrebekreftelse, fikk bare en e-post med sporingsnummer, og mitt fulle navn. Jeg håper noe er feil. Bare Mytrendyphone kan svare meg, slik at jeg kan få mer informasjon. Hvis det hele viser seg å være en feil fra Mytrendyphone sin side, så vil jeg beklage når den tid kommer, og da regner jeg med at dem vil beklage overfor meg først, selvfølgelig. Endret 16. mars 2018 av TrekStar Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Det er sannsynligvis en feilsendt epost. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Det er sannsynligvis en feilsendt epost. Det var akkurat det jeg også tenkte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå