MissionMagnum Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har en gammel Eizo Flexiscan F764-T (5-6 år) og lurer på å kjøpe en ny LCD skjerm 19" til ca 5-6000 kr. Har tenkt å bruke den endel til spilling FPS hovedsaklig. Har noen et forslag, er den gamle skjermen jeg har "gått ut på dato" i forhold til en ny LCD skjerm? MM Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 virker den gamle skjermen din godt ennå da? Lenke til kommentar
glaserud Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det spørs litt hva du mener med "gått ut på dato". En LCD vil være atskillig skarpere enn Eizo'en din, men andre kvaliteter, så som oppfriskningshastighet og oppløsning kan jo spille i Eizoen sin fordel. (Før noen klager, når jeg sier oppfriskningshastighet, så snakker jeg om delay på LCD og Hz på CRT) Til spill vil jeg ikke tro CRT'en er gått ut på dato i det hele tatt, siden skarphet her neppe vil være noe problem (med mindre Eizo'en din er gåen, da). Det beste er vel egentlig å finne ei lokal datasjappe (eller Elkjøp og gjengen) og se hva du synes om en ny LCD kontra skjermen du har. (Spør om de har noen FPS på noen av maskinene som du kan prøve.) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 glemte å si : velkommen til forumet!! her kan du jo lese litt mere om LCD: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=172274 PS: ta den en kopp te til den posten da den er lang, men lærerik Lenke til kommentar
MissionMagnum Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 glemte å si : velkommen til forumet!! her kan du jo lese litt mere om LCD: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=172274 PS: ta den en kopp te til den posten da den er lang, men lærerik Hei, takk skal du ha. Jeg får lese litt på linken din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå