h00v3r Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 For å gå litt fra dataspilling, tenkte jeg at jeg skulle snakke med dere om Metallica. Det er konge ban, nesten alle sangene er sinnsykt bra. Men det jeg vil vite hva er det dere synes? Åssen sanger synest dere er best? Skriv en liten liste på det! Takk for alt Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Du skal bare poste om spill her gå til film og musikk avdelingen du.. Denna blir nok stengt snart ja.. EDIT: men Metallica er bra da Endret 12. desember 2003 av kaiern Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Denna tråden blir stengt snart regne jeg med. Det er andre forum dingser for detta... men jeg kan nok bruke den før den blir stengt. Metallica ruler! No spørsmål. Men jeg synes nesten de får gi seg snart.. ellers blir de som Rolling Stones. Det siste albumet vart grei. Synes Whiskey in the Jar og Devils Dance er de beste sangene. Viste du forresten at Whiskey in the Jar egentlig er ein Irsk pub sang? Prøv å hør på The Dubliners en gang... det er en rar sang. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Norsk metal forum - diskuteres også Metallica! ED!T: fiksa link Endret 12. desember 2003 av -razh0r- Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Da jeg åpnet denne tråden håpet jeg på et Metallica spill, for å være ærlig! Lenke til kommentar
jackson Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Metallica ja. Hmmm, har lenge vært en stor fan, men fikk desverre ikke biletter til konserten i Oslo i år.. Sangene jeg liker best er vel One, Hero of the day, Ronnie, Fade to black. Men jeg ble dypt skuffet over St. Anger albumet. Det var ikke lengre Metallica.. Ble for nytt, liker gamle Tallica myyyyyye bedre. Lenke til kommentar
tull91 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Men det kommer jo ett Metallica spill! Hadde vel ikke no særlig med selve bandet å gjøre..var noe Monster bil/Interstate greier som metallica skal lage musikk til og Metallica e bra!! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Var på kons 3.12 det skal faktisk komme et metallica dataspill og... jeg syns metallica er best fram til og med black album, etter det dalte det og st anger er det dårligste de har lagd.. når jeg var på konsert spørte hetfield er det noen som vil høre noe fra st anger, da hørte jeg flere som skrek NEEI! lol. jeg liker best fade to black, master of puppets, one, unforgiven, my friend of misery, welcome home sanitarium, nothing else matters, og battery. og sikkert fler som jeg har glømt. Endret 13. desember 2003 av 2mass Lenke til kommentar
simes Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Hehe, waiting to be closed.. Men men.. Synes "dyers eve" er bra.. Edit: Samt mange flere også selvsagt. Som master of puppets, battery...tja. Nesten alle? Endret 13. desember 2003 av zimen Lenke til kommentar
nextri Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Bare for å skryte litt... Var på konserten i Oslo 3.desember. Konge konsert... men.... dagen før, altså 2.desember var jeg og to kamerater på byn, dvs Blaze. Og plutselig dukket Lars, Kirk og Robert opp.. og satt rett ved siden av oss. Håndhilset på allesammen, men spurte ikke om autografen, ville ikke være for inpåsliten. kirk sa at James fikk ikke være med pga. avrusingen... litt kjipt. Så litt senere på kvelden var det på tide med kebab. Mens jeg sto der på "Lett og Mett" og ventet på king kong kebaben jeg hadde bestilt, kom selveste Lars Ulrich inn, mens det var kun jeg som var i sjappen.. og så ti sekunder etter på randt det 15 andre inn som tydeligvis hadde fått med seg at han var der.. Det var en fin kveld.... Lenke til kommentar
Skyttt Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) Benytter meg av sjansen til å skrive her før posten blir stengt... Metallica er konge! Var på konserten nå nylig. Det var SVÆRT! Her er lista mi: 1. Master of Puppets 2. One 3. Harvester of Sorrow 4. Battery 5. So What (Coverlåt) 6. The Thing That Should Not Be 7. Damage INC. 8. Welcome Home (Sanitarium) 9. Sad But True 10. Devils Dance 11. Fuel 12. Enter Sandman 13. The Memory Remains 14. Ride The Lightning 15. Creeping Death 16. Blackened 17. Fade to Black 18. Die, Die My Darling (Cover) 19. Seek & Destroy 20. Ain't My Bitch 21. Nothing Else Matters 22. The Unforgiven 23. Wherever I May Rome 24. King Nothing 25. Until It Sleeps 26. Orion 27. The Unforgiven 2 28. No Leaf Clover 29. Of Wolf And Man 30. Whiskey In The Jar (Cover) 31. The Unnamed Feeling 32. Frantic 33. St.Anger St.Anger er ikke Metallicas dårligste album. Det er Load! Men det er allikevel ikke helt et album etter min smak. Akk, hadde vi bare fått servert et album i Master of Puppets-stil igjen EDIT: Listeredigering... Endret 13. desember 2003 av Skyttt Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Flyttet til Off-Topic -> Film, TV og Musikk. Pass på neste gang. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) ah, Metallica beste band noensinne. Var på konserten, og det var det feteste jeg har vært med på. Er forsovet enig i at TBA og før er best, men Load, Reload og St. Anger er annerledes fra det de har gjort før, og det er utrolig bra at de utvikler seg istedenfor å bli som Maiden, som høres helt likt ut gjennom alle albumene. Load har forresten flere veldig bra sanger, f. eks. Until It Sleeps, Bleeding Me, The Outlaw Torn og Hero Of The Day. favorittsanger: hm, jeg skrev en liste med alle metallicasangene ranked på Metallica forumet, så jeg får vel bare ta de 50 beste derfra 50. Escape 49. Fuel 48. Fight Fire With Fire 47. Invisible Kid 46. Hero of the Day 45. Sweet Amber 44. Shortest Straw 43. Mama Said 42. Frantic 41. Ain't My Bitch 40. Damage Inc. 39. The Unnamed Feeling 38. Unforgiven II 37. King Nothing 36. Enter Sandman 35. Outlaw Torn 34. Dirty Window 33. Eye of the beholder 32. I Disappear 31. No Remorse 30. No Leaf Clover 29. Four Horsemen 28. Bleeding Me 27. ...And Justice For All 26. The Thing That Should Not Be 25. Leper Messiah 24. Harvester of Sorrow 23. The Frayed Ends of Sanity 22. Disposable Heroes 21. To Live is to Die 20. Nothing Else Matters 19. Seek and Destroy 18. Sad But True 17. Until It Sleeps 16. Fade to Black 15. Creeping Death 14. Whiplash 13. Dyers Eve 12. Battery 11. (Anesthesia) Pulling Teeth 10. Ride the Lightning 9. The Call of Ktulu 8. Blackened 7. Sanitarium 6. One 5. For Whom the Bell Tolls 4. The God that Failed 3. Unforgiven 2. Orion 1. Master of Puppets ::EDIT:: fiksa litt på lista Endret 13. desember 2003 av sebdude Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Klarer ikke å skrive hvem Metallica låter jeg liker best..det kommer ann på humøret mitt. Her har du noen av de beste jeg liker da hvertfalll Fade to black Orion To live is to die Unforgiven Nothing Else Matters Hero Of The Day One Seek and Destroy Enter Sandman And Justice for all From whom The bell tolls master of puppets Creeping Death Harvester of sorrow Mange flere også! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 sebdude; no offence, men til å ha "metallica" som avatar jeg er mildt sagt sjokkert over at du har klart å plassere Harvester of Sorrow på en 42. plass.. Er det en glipp, eller er du seriøs!??! Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) sebdude; no offence, men til å ha "metallica" som avatar jeg er mildt sagt sjokkert over at du har klart å plassere Harvester of Sorrow på en 42. plass.. Er det en glipp, eller er du seriøs!??! ja, det var nok en glipp, jeg hadde 88 sanger å forholde meg til, og kort tid, så det ble en del feil på lista. Men når det er sagt, så synes jeg Harvester Of Sorrow er ganske overrated, jeg ville kanskje plassert den på 20 elns ::EDIT:: fikset nå Endret 13. desember 2003 av sebdude Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Er selv stor Metallica-fan, spiller det meste av sangene deres i et cover-band jeg er med i (trommer)... Orker ikke lage en lang liste, men favorittsangene akkurat nå er i tilfeldig rekkefølge: Of Wolf And Man Wherever I May Roam Creeping Death Master of Puppets Disposable Heroes Welcome Home (Sanitarium) Fuel Dyers Eve (selv om det er den vanskeligste sangen på trommer imo.) King Nothing My Friend Of Misery Call Of Ktulu (S&M versjonen helst, men originalen er god den også) Er de som står høyest akkurat nå, men liker de fleste andre også, bortsett fra St.Anger albumet som jeg ikke har spesielt sansen for. Gamle Metallica er og vil alltid forbli best. Favorittalbum er Black Album og Master of Puppets. Endret 14. desember 2003 av ZprMario Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Bah. Metallica sluttet å være bra etter "... and justice for all". "Black album" var middelmådig@best, og "St. Anger" er patetisk dårlig. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Bah. Metallica sluttet å være bra etter "... and justice for all". "Black album" var middelmådig@best, og "St. Anger" er patetisk dårlig. ... what's new? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 St.Anger er ikke Metallicas dårligste album. Det er Load! Men det er allikevel ikke helt et album etter min smak. Vil påstå at Load (og Reload) egentlig er gode album jeg. Hadde platene vært sluppet av noen andre enn Metallica så hadde de nok fått en betydelig bedre mottagelse. Albumene er slettes ikke dårlige, de er bare ikke typiske Metallica album og ingen band som skifter stil får gode kritikker av en eller annen rar grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå