Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Feilmelding:Ikke tilgang til nettverksreurrser

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøvde forleden å sette opp et hjemmenettverk mellom tu pc`er via en hub. Kjørte veiviseren i winxp p åbegge maskiner og prøvde å logge på den aktuelle arbeidsgruppen. Får da beskjed om at jeg ikke har "tilgang til netterverksresurser". Lurer på hva jeg kan gjøre for å fikse dette da jeg veldig gjerne skulle overført filer og hatt tilgang til den andre maskinen.

Vi kobler til internett via huben så den skal fungere fint, det samme gjelder nettverkskortene i begge maskinene.

Mvh Mads

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøk for det første å ping den andre maskinen for å sjekke om du har carrier.

(Jeg regner nesten med det i resten av svaret siden den andre maskinen tydeligvis avviser deg).

Som sagt, at du ikke får tilgang til nettverksresursser er rett og slett fordi den andre maskinen ikke gjenkjenner deg eller din tilkobling. En eller annen plass har den et regelsett som sier at den ikke skal godta tilkobling fra din maskin. Det kan være mange grunner til dette, det kan være brukerprivilegier (-begrensninger) eller en prosess (service) som kjører på maskinen du forsøker å koble til som krever autorisering før du får fullført "handshake" i TCP/IP stacken. Du kan forresten prøve å bruke en annen protokoll for å koble til, eller du kan forsøke å sette opp TCP/IP protokollen manuelt isteden for å bruke veiviseren.

Si ifra om du trenger hjelp til dette!

Lykke til.

Lenke til kommentar

Har det samme irriterende problemet. Har forsøkt alt, men til ingen nytte.

• Aktivert gjeste kontoen, mener å ha lest det måtte gjøres
  • Kjøt veiviseren for hjemmenetvverk på begge pcer
  • Prøv å koble til hverandre med alle firewaller deaktivert
  • Satt firewallene til å godta begge IP adresse

Men så får jeg ikke pinge heller, fårespørslel avbrutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...