Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Enkeltpersonforetak og utgifter

Anbefalte innlegg

Har opprettet et enkeltpersonforetak (leverte inn papirene i forgårs), med musikk og underholdning og denslags. Hvordan er det med inntekt/utgift jeg hadde i forbindelse med dette forrige måned (da det bare var meg privat), går det an å tilbakedatere eller må jeg begynne fra scratch fra oppstartsdato som er meldt inn til altinn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opprettet et enkeltpersonforetak (leverte inn papirene i forgårs), med musikk og underholdning og denslags. Hvordan er det med inntekt/utgift jeg hadde i forbindelse med dette forrige måned (da det bare var meg privat), går det an å tilbakedatere eller må jeg begynne fra scratch fra oppstartsdato som er meldt inn til altinn?

Du kan vel alltids kjøpe dette utstyr du allerede har kjøpt inn i enkeltpersonforetaket, rene utgifter blir det vel verre med. I praksis er jo din og enkeltpersonforetakets økonomi den samme så det er ikke sikkert dette er nødvendig heller. Det eneste du ikke kan få igjen er mva. Men du er kanskje ikke mva-registrert uansett?

Du får nok bedre svar under økonomi. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar

Dette kan være en mulighet:

https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/starte-og-drive/ny-som-naringsdrivende/skatteregler-og-fradrag/oppstartsperiode/

Pass deg for kataloghaiene som vil ringe og "verifisere" opplysninger. De kan late som at de ringer fra brreg. Hvis du blir bedt om å svare ja på en sms bør varsellampene lyse. Ikke svar på en slik melding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...