sveiniolav Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Jeg har en snart 9 år gammel pc med et ASUS Rampage II Extreme hoverkort (Socket 1366) og 2 OCZ Agility 3 SSD`er(240 GB) i Raid 0 til OS (Win10) der hovedkortet kortsluttet i helgen. Jeg bestemte meg for å bygge en ny maskin og denne er nå oppe og går. Jeg har satt begge disse diskene i denne maskinen men de dukker ikke opp hverken i Windows (10) eller i bios, selv om jeg har prøvd og sette kontroller til IRST (Raid funksjonalitet). Kan det være at diskene har blitt ødelagt da hovedkortet røk, eller er det noen andre instillinger eller muligheter jeg har for å prøve å berge ut dataene på disse diskene? På forhånd takk for forslag Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Var SSD'ene på Intel sin SATA kontroller på det gamle hovedkortet også? 1 Lenke til kommentar
sveiniolav Skrevet 15. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Ja, de var koblet rett på hovedkortet og ble kjørt av intel kontrolleren der, så raid oppsettet ble satt opp ved å gå inn i IRST med CTRL+I etter at sata mode var satt til IRST i bios Endret 15. mars 2018 av sveiniolav Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Du har sjekket device manager/disk management regner jeg med? Du kjørte vel Legacy BIOS på 1366? Har du prøvd å bytte bootmode fra UEFI til Legacy BIOS på det nye hovedkortet? Jeg mente jo at informasjonen om raid arrayet ligger på diskene/SSD'ene på en slik kontroller, dermed skal dette komme opp på nytt hovedkort gitt at det er samme type kontroller og man kjører samme boot mode. Endret 15. mars 2018 av Kyrre S. Lenke til kommentar
sveiniolav Skrevet 15. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Du har sjekket device manager/disk management regner jeg med? Du kjørte vel Legacy BIOS på 1366? Har du prøvd å bytte bootmode fra UEFI til Legacy BIOS på det nye hovedkortet? Jeg mente jo at informasjonen om raid arrayet ligger på diskene/SSD'ene på en slik kontroller, dermed skal dette komme opp på nytt hovedkort gitt at det er samme type kontroller og man kjører samme boot mode. Jepp, har sjekket der, og den er heller ikke listet opp der. Hmm, nei det har jeg vel ikke, eneste jeg har prøvd er å disable CSM. Skal se på det Endret 15. mars 2018 av sveiniolav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå