Gavekort Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Så nå skal vi leve av likhet i stedet for olje? Eller kanskje Equity? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Et godt navn sier noe om hva et selskap driver med. Equinor gjør ikke det. Det hadde passet bedre for en et kommunistisk parti som kjempet for likhet. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Eller et selskap som kjemper for equity og et equilibrium. Jeg tror du er litt opphengt i denne new right circlejerken. Endret 15. mars 2018 av Gavekort Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Så nå skal vi leve av likhet i stedet for olje? Hæ? Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Butikkdelen av statoil er solgt til Canadiske Cirkle K. Dette skjedde i 2012, mens navn ble endret for et par år siden. Statoil (Nå Equinor) leverer likevel drivstoffet. Hvem som leverer drivstoffet varierer såvidt jeg vet fra landsdel til landsdel - går ut fra at sjøtransporten av drivstoff er koordinert mellom Statoil, Shell og Texacosystemet. Hva det står på tankbilen har nok liten betydning og en kan regne med at en får Statoils bensin på Vestlandet. Arrestér meg gjerne om jeg tar feil evt om logistikkstrukturen har blitt endret. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Så nå skal vi leve av likhet i stedet for olje? Eller kanskje Equity? ...med alle alternative tolkninger burde de kanskje ha anvendt Ambiguity som utgangspunkt. Eller noe annet. Eller beholdt dagens navn. De kan vel ha 50 ansatte i 10 år til samme kostnad som navnebyttet. De ønsker seg vel over til finanssektoren hvor de vil sitte som et holdingselskap og vralte med eiendelene sine. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Bytta de ikke nettopp til Circle JerK eller hva det nå var da?? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Det var Statoil som solgte Statoil Fuel & Retail til Circle K, helt annet selskap Lenke til kommentar
HF- Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Runding K, kanskje fordi en skal kjøpe bolla der? Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Bytta de ikke nettopp til Circle JerK eller hva det nå var da?? Rundk på folkemunne. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Kva med Ork? Ordet tyder strev, kraft eller styrke. Det kjem av norrønt orka, som framleis tyder energi på islandsk. Både ork.com og ork.no er ledig. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 For å finne på å skifte navn må det være krise i selskapet. Dessverre tror jeg klimafantastene har en finger med i spillet her. 2 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Klimafantastene, er det de som ikke tror på forskningen men foretrekker sine egne forestillinger? 2 Lenke til kommentar
Eric'en Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Synes de kunne tatt navnet "Petroleum og research", Por på engelsk.. Så mekker de til domenenavnet por.no 3 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Bytta de ikke nettopp til Circle JerK eller hva det nå var da??Rundk på folkemunne. Sirkel K eller bare sirkelen. Endret 15. mars 2018 av DJViking Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Dette er vel ikke noe problem, de får vel 78% fradrag for disse kostnadene også, som alt annet de bruker penger på. Lenke til kommentar
asshole Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Bytta de ikke nettopp til Circle JerK eller hva det nå var da?? Rundk på folkemunne. Kørkel her Lenke til kommentar
asshole Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Tenkte med en gang på noe finansgreier, pga equity=egenkapital, mao penginor. Hvis poenget er å distansere seg fra olje ville hatoil vært bedre. Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Det er jo for å ikke forbindes med olje. Og det er bra. Du har i grunnen mye å være takknemlig for til olja du. du som sitter der med puter under armene og talar miljø. Men det er kanskje hardt å innrømme slikt. Missforstå meg rett. Flott å fase ut fossilt, so absolutt, om det enn så tar 50 år til, men det var nå en gang, og er fortsatt, miljømessigst bedre enn alternativet kull og farlige atomkraftverk. Nå kan vi med de midlene som er gitt oss via oljeeventyret utvikle neste generasjon teknologi som er enda renere. Elbil er i startgropen så vidt det er og nye atomkraft som aneutron fusjon etc. vil gi enda bedre miljøeffekter. Men å rette pekefinger til historien i ren besserwisser stil hjelper ingen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 For å finne på å skifte navn må det være krise i selskapet. Dessverre tror jeg klimafantastene har en finger med i spillet her.At klima, energi og andre satsingsområder enn olje er avgjerande er sjølvsagt. At det må vere krise for å endre namn er tull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå