snole Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Jeg kjøpte i høst en AMD XP2500+ fordi min gamle sliter av en P3 866Mhz tok kvelden. Er ikke en storgamer, det går mest i Risk II og Kabal. Men jeg kjører Seti@home, og vil derfor se hvor mye ytelse jeg kan skvise ut av denne CPU'en. Se specs (link i signatur) for hva jeg har. Det jeg har fiklet litt med er å kjøre CPU'en på 2.17 Ghz (166 x 13). Det gikk ganske greit, tempen var stabil rundt 50 Celsius, og maskinen har virket fint. (Seti'en drar 100% hele tiden). Ytelsen ble i følge Sisoft Sandra, det samme som en XP3000+ på 2.16 Ghz. Så har jeg nå prøvd 200 Mhz x 11, og får da 2.2 Ghz, og litt ekstra ytelse. Maskinen virker helt greit nå også. Men siden jeg har PC2700 RAM, er dette å anbefale? Virker ikke som det er noe problem, men kan jeg risikere å drepe RAM'en? Har ikke justert Vcore, den står fremdeles på 1.65 Volt. Og har heller ikke fiklet med RAM-instillinger. Det har jeg ikke spesielt stor peil på. Noen anbefalinger? Tips? Råd? Kom igjen og skriv noen linjer nedenfor Endret 12. desember 2003 av snole Lenke til kommentar
Nator Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Tror ikke du risikerer å drepe ram-en, mange kjører slik ram på 200mhz fsb uten problemer. Risikoen er nok heller liten for det. Det eneste er at den sannsynligvis ikke er så rask ram. Du ville nok fått mye bedre ytelse med ram med bedre timings. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå