Giacomo Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Jeg får installert adsl i morgen og jeg må strekke en kabel fra der hvor uttaket blir montert til adsl-modemet. Og da må jeg vel bruke CAT-5-kabel(?) - spm. blir da... Hva er forskjellen på uskjermet og skjermet, og har det noe å si for oppkoblingshastigheten om kabelen er nærmere 10 meter lang? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Er det fra NextGenTel? UTP=Unshielded Twisted Pair STP=Shielded Twisted Pair Normalt holder det med UDP med mindre kabelen er plassert ved andre sterkt strålende elektronisk utstyr o.l. Kabelen kan være opptil 100m lang uten å legge inn en Repater/Hub/Switch osv. Ang ledning fra veggkontakt > modem/ruter : Hos NGT er vel det en vanlig TP-kabel hvis jeg ikke husker helt feil. :?: Lenke til kommentar
kjelli Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Jeg har Tiscali. Og kabelen mellom veggen og routeren (cisco 677I) er IKKE tp kabel. Det er en eller annen spesialkabel. Men utifra routeren er det standard TP kabel som kan benyttes. Skal denne gå rett i en PC så brukes den medfølgendes krysset TP kabelen. Kjelli Lenke til kommentar
Giacomo Skrevet 23. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2001 Quote: On 2001-10-23 15:02, JarleW skrev:Er det fra NextGenTel? Jepp, det er fra ngt... Quote: On 2001-10-23 15:06, kjelli skrev:Jeg har Tiscali. Og kabelen mellom veggen og routeren (cisco 677I) er IKKE tp kabel. Det er en eller annen spesialkabel. Men utifra routeren er det standard TP kabel som kan benyttes. Skal denne gå rett i en PC så brukes den medfølgendes krysset TP kabelen.Kjelli Var ikke lett å finne ut hvilken kabel som skal brukes. Da er det vel bare å be kisen fra Bravida om noen meter av denne spesialkabelen... :smile: Lenke til kommentar
cdi115 Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Hvis det er Telenor ADSL er det faktisk en vanlig telefon kabel inn i modemet, og en standardr tp kabel fra modemed og inn i nettverkskortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå