AnonymDiskusjon Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Hei Har sendt inn elektronisk sykemelding da fastlegen sier alle arbeidsgivere skal akseptere dette, men arbeidsgiver krever papirutgaven jeg ikke har. Hva stemmer her? Anonymous poster hash: 3704b...2b9 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Alle arbeidsgivere skal godta elektronisk sykemelding https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging/Sykmeldt+arbeidstaker/digital-sykmelding-informasjon-til-arbeidsgivere Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 (endret) Det synes jeg også, men jeg finner ingen tekst med 'skal godta', kun 'kan godta'. Er det noen som har en spesifikk tekst/link jeg kan formidle til arbeidsgiver? Usikker hvorfor jeg valgte anonym. Endret 14. mars 2018 av Darkbill Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 På siden det er lenket til over, så står det at arbeidstakere over hele landet kan sende elektronisk. Dvs. at det er ditt valg om du sender elektronisk eller på papir. Arbeidsgiver må innrette seg etter hva du velger. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Fått påpeket flere ganger fra konsernet jeg jobber i at de ikke kan motta elektronisk sykmelding per dags dato. Dette har seg vist med at det er tragisk komplisert å få rutet denne frem til riktig avdeling/landsdel da systemet per i dag ikke skjønner at noen bedrifter er spred lit utover. Vil derfor tro at bedriften har sitt på det rene med å kreve sykmelding på pappir inntil videre. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Fått påpeket flere ganger fra konsernet jeg jobber i at de ikke kan motta elektronisk sykmelding per dags dato. Dette har seg vist med at det er tragisk komplisert å få rutet denne frem til riktig avdeling/landsdel da systemet per i dag ikke skjønner at noen bedrifter er spred lit utover. Vil derfor tro at bedriften har sitt på det rene med å kreve sykmelding på pappir inntil videre. Endringen innebærer at alle arbeidsgivere fra 15. januar må være beredt til å motta sykmeldinger og sykepengesøknader i Altinn. https://www.regnskapnorge.no/artikler/lonn--personal/15.-januar-omfattes-hele-landet-av-digital-sykmelding/ Endret 15. mars 2018 av Omnithunder Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Måtte nesten flire når jeg leste ukentlig status på e-post her på fredag. Snakk om timing, om en noe sent vist fristene egentlig var 15. januar. Viktig info til alle medarbeidere: Prøvetiden er over og X tar i bruk Digital Sykmelding. Alle medarbeidere kan derfor si ja til å få sendt inn digital sykmelding fra sin lege, og slippe å sende inn papirkopi av sykmeldingen. Verden går vistnok fremmover. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 (endret) Hos oss leveres fortsatt sykemeldinger personlig på papir..merkelig opplegg egentlig. Håper alle går over til elektronisk. Er et stykke å komme seg fra fastlegen min til jobb uten bil. Og er jeg allerede sjuk nok til å få sykemelding er det ikke så fett å komme seg bort på jobb uansett for å levere det arket. Man kan visst FAKSE den hjemmefra, men hvem pokker har faks med scanner i stua liksom. 1990's wants your number. Endret 17. mars 2018 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå