Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Elektronisk sykemelding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fått påpeket flere ganger fra konsernet jeg jobber i at de ikke kan motta elektronisk sykmelding per dags dato. Dette har seg vist med at det er tragisk komplisert å få rutet denne frem til riktig avdeling/landsdel da systemet per i dag ikke skjønner at noen bedrifter er spred lit utover.

Vil derfor tro at bedriften har sitt på det rene med å kreve sykmelding på pappir inntil videre.

Lenke til kommentar

Fått påpeket flere ganger fra konsernet jeg jobber i at de ikke kan motta elektronisk sykmelding per dags dato. Dette har seg vist med at det er tragisk komplisert å få rutet denne frem til riktig avdeling/landsdel da systemet per i dag ikke skjønner at noen bedrifter er spred lit utover.

Vil derfor tro at bedriften har sitt på det rene med å kreve sykmelding på pappir inntil videre.

Endringen innebærer at alle arbeidsgivere fra 15. januar må være beredt til å motta sykmeldinger og sykepengesøknader i Altinn. https://www.regnskapnorge.no/artikler/lonn--personal/15.-januar-omfattes-hele-landet-av-digital-sykmelding/

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Måtte nesten flire når jeg leste ukentlig status på e-post her på fredag. Snakk om timing, om en noe sent vist fristene egentlig var 15. januar.

Viktig info til alle medarbeidere:

Prøvetiden er over og X tar i bruk Digital Sykmelding.

Alle medarbeidere kan derfor si ja til å få sendt inn digital sykmelding fra sin lege, og slippe å sende inn papirkopi av sykmeldingen.

Verden går vistnok fremmover.  :new_woot:

Lenke til kommentar

Hos oss leveres fortsatt sykemeldinger personlig på papir..merkelig opplegg egentlig. Håper alle går over til elektronisk. Er et stykke å komme seg fra fastlegen min til jobb uten bil. Og er jeg allerede sjuk nok til å få sykemelding er det ikke så fett å komme seg  bort på jobb uansett for å levere det arket. Man kan visst FAKSE den hjemmefra, men hvem pokker har faks med scanner i stua liksom. 1990's wants your number.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...