AfterGlow Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Apple har endelig delt noen flere tall, og det ser lyst ut for tjenesten.Apple Music vokser kraftig Lenke til kommentar
oleoleole Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Det som er genialt med Spotify er jo at det støttes overalt og på omtrent alt av plattformer, blir nok aldri noe Apple Music på meg uansett. 5 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Apple music virker for meg kronglete. Jeg er usikker på om jeg har kjøpt en sang eller benytter abonnementsløsningen. Og det er kun epledingser som støttes når det gjelder lignende tjeneste som spotify connect. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Rart at EUs konkurransetilsyn ikke slår ned på dette... 1 Lenke til kommentar
kimare Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Rart at EUs konkurransetilsyn ikke slår ned på dette...Så lenge brukere har et alternativ i Spotify så er det ingen grunn til EU å gripe inn. Det er ikke slik at alle tjenester må tilpasses alle plattformer. Google har garantert tjenester hvor Android brukere har fordeler framfor brukere på andre plattformer som bruker samme tjeneste. Men det har ingen betydning så lenge tjenesten som tilbys er Google monopolist eller tilnærmet monopolist. Edit ser det så litt rart ut, håper det gir mening. Er på jobb så jeg gidder ikke å redigere. Endret 15. mars 2018 av kimare Lenke til kommentar
Seen Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Jeg savner integrert støtte for last.fm i iTunes Det er tbh det eneste grunnen til at jeg fortsatt holder på Spotify. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Google sine tjeenester er "tilgjengelig" over alt, men ikke altiid produsentene gjør det enkelt, som f.eks med Apple som er kjent for å legge inn sperrer 1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Apple music virker for meg kronglete. Jeg er usikker på om jeg har kjøpt en sang eller benytter abonnementsløsningen. Og det er kun epledingser som støttes når det gjelder lignende tjeneste som spotify connect. Du ser jo det som det står 9 kr på sangen. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Rart at EUs konkurransetilsyn ikke slår ned på dette...Så lenge brukere har et alternativ i Spotify så er det ingen grunn til EU å gripe inn. Det er ikke slik at alle tjenester må tilpasses alle plattformer. Google har garantert tjenester hvor Android brukere har fordeler framfor brukere på andre plattformer som bruker samme tjeneste. Men det har ingen betydning så lenge tjenesten som tilbys er Google monopolist eller tilnærmet monopolist. Edit ser det så litt rart ut, håper det gir mening. Er på jobb så jeg gidder ikke å redigere. Så brukerne hadde ikke ett alternativ når Microsoft inkluderte Internet Explorer med Windows, uten å informere om alternativ? EU måtte jo gripe in da... Ellers er det jo konkurransevridende at Apple i praksis kan endre prisen på Spotify på iOS via vilkårene de setter i AppStore. Om de øker marginen de tar, så må Spotify øke prisen tilsvarende bare for å ha samme fortjeneste, samtidig som Apple Music forblir uendret. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Rart at EUs konkurransetilsyn ikke slår ned på dette...Så lenge brukere har et alternativ i Spotify så er det ingen grunn til EU å gripe inn. Det er ikke slik at alle tjenester må tilpasses alle plattformer. Google har garantert tjenester hvor Android brukere har fordeler framfor brukere på andre plattformer som bruker samme tjeneste. Men det har ingen betydning så lenge tjenesten som tilbys er Google monopolist eller tilnærmet monopolist. Edit ser det så litt rart ut, håper det gir mening. Er på jobb så jeg gidder ikke å redigere. Så brukerne hadde ikke ett alternativ når Microsoft inkluderte Internet Explorer med Windows, uten å informere om alternativ? EU måtte jo gripe in da... Ellers er det jo konkurransevridende at Apple i praksis kan endre prisen på Spotify på iOS via vilkårene de setter i AppStore. Om de øker marginen de tar, så må Spotify øke prisen tilsvarende bare for å ha samme fortjeneste, samtidig som Apple Music forblir uendret. Såvidt meg bekjent følger ikke Apple music eller hva tjenesten heter gratis med telefonen. Man må vel aktivt gå inn og kjøpe den. På samme måte som Google music. Google leverer også kun med sin spiller. Ønsker man Spotify må man laste ned. Saken hadde vært anderledes dersom Apple hadde lever tjenesten gratis for å skivise konkurransen. Konkurransemyndighetene vil nok gripe sin dersom Apple bruker sin posisjon til å presse bort konkurranse slik du viser til. Det er mer enn nok å ta Apple på, dette er definitivt ikke en av de. Så for min del stopper diskusjonen her. Lenke til kommentar
SLETTMEG123 Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Det som er genialt med Spotify er jo at det støttes overalt og på omtrent alt av plattformer, blir nok aldri noe Apple Music på meg uansett. Er enig der. Også liker jeg den sosiale integrasjonen mot FB som lar meg dele, følge og lage lister med venner og oppdage musikken DE hører på, ikke «eksperter» som hos Apple. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 16. mars 2018 Del Skrevet 16. mars 2018 Apple music virker for meg kronglete. Jeg er usikker på om jeg har kjøpt en sang eller benytter abonnementsløsningen. Og det er kun epledingser som støttes når det gjelder lignende tjeneste som spotify connect. Du ser jo det som det står 9 kr på sangen. Det slipper man med spotify. Derfor ønsker jeg å unngå mikro-transaksjonsfella. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Apple music virker for meg kronglete. Jeg er usikker på om jeg har kjøpt en sang eller benytter abonnementsløsningen. Og det er kun epledingser som støttes når det gjelder lignende tjeneste som spotify connect. Du ser jo det som det står 9 kr på sangen. Det slipper man med spotify. Derfor ønsker jeg å unngå mikro-transaksjonsfella. Må også bekrefte med FaceID eller passord for kjøpe sanger. Det er klart om du skriver inn passordet ditt alle plasser der du får spørsmål om det kan man fort å i slike feller. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Rart at EUs konkurransetilsyn ikke slår ned på dette...Så lenge brukere har et alternativ i Spotify så er det ingen grunn til EU å gripe inn. Det er ikke slik at alle tjenester må tilpasses alle plattformer. Google har garantert tjenester hvor Android brukere har fordeler framfor brukere på andre plattformer som bruker samme tjeneste. Men det har ingen betydning så lenge tjenesten som tilbys er Google monopolist eller tilnærmet monopolist. Edit ser det så litt rart ut, håper det gir mening. Er på jobb så jeg gidder ikke å redigere. Så brukerne hadde ikke ett alternativ når Microsoft inkluderte Internet Explorer med Windows, uten å informere om alternativ? EU måtte jo gripe in da... Ellers er det jo konkurransevridende at Apple i praksis kan endre prisen på Spotify på iOS via vilkårene de setter i AppStore. Om de øker marginen de tar, så må Spotify øke prisen tilsvarende bare for å ha samme fortjeneste, samtidig som Apple Music forblir uendret. Såvidt meg bekjent følger ikke Apple music eller hva tjenesten heter gratis med telefonen. Man må vel aktivt gå inn og kjøpe den. På samme måte som Google music. Google leverer også kun med sin spiller. Ønsker man Spotify må man laste ned. Saken hadde vært anderledes dersom Apple hadde lever tjenesten gratis for å skivise konkurransen. Konkurransemyndighetene vil nok gripe sin dersom Apple bruker sin posisjon til å presse bort konkurranse slik du viser til. Det er mer enn nok å ta Apple på, dette er definitivt ikke en av de. Så for min del stopper diskusjonen her. Så vidt jeg vet er Apple Music integrert i musikkappen på iPhone. Du starter appen og får umiddelbart beskjed om at du kan legge til et Apple Music abonnement. Du behøver ikke gå til Appstore og søke etter Apple Music slik du må med Spotify. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. mars 2018 Del Skrevet 26. mars 2018 Den nye Apple Homepod høytaleren støtter bare Apple music for musikkavspilling. Så er vel mange spotify brukere som har konvertert etter å ha kjøpt den. Genialt av Apple, men nok en grunn til at jeg holder meg langt unna merket.. Lenke til kommentar
QGEL22OP Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Thanks for sharing.I hope you continue to have such quality articles to share with everyone! I believe there will be many people who share my views when they read this article from you.Those who come to read your article will find lots of helpful and informative tips https://spotifywebplayeraz.weebly.com Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Kan virke som Apple Music taper seg endel sammenlignet med Spotify (og kanskje Tidal?) her i Norden? Ser at flere av de norske sangene jeg har i min spilleliste på Apple Music ikke er tilgjengelig lenger og de kan heller ikke kjøpes via iTunes Store så virker som det er fullstendig fjernet fra Apple? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå