Ænonym Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Lakket hjulbuene foran på bilen i starten av januar. Lakkeringa ble bra, men døra på førersiden har dårlige hengsler og henger litt skjevt som har ført til at lakken nederst på hjulbuene og døra har gnaget slik at lakken er borte både på dør og hjulbue. De på verkstedet hadde sett at døra var skjev, men ikke sagt noe om det til meg eller rettet på den, noe jeg mener de burde gjort. De sier de skal ta inn bilen å se på det, men så langt har jeg ikke hørt noe. Men jeg har ikke betalt lakkeringsregninga enda. Det jeg lurer på er om hvor lenge etter verkstedbesøket har jeg rett til å få det fikset? Det skjer ikke noe med mine rettigheter etter en viss tid? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Du må reklamere "innen 'rimelig tid' etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen". Nå har du jo sagt ifra, og de har sagt at de skal se på det, så det burde ikke være noe problem. Hvis de somler har ikke det noe å si for din rett til å få det fikset. Eneste spørsmålet er om det er klart dere imellom at dette faktisk er en reklamasjon. https://lovdata.no/NL/lov/1989-06-16-63/§22 Endret 15. mars 2018 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå