Gå til innhold

Denne el-motorsykkelen har fire hjul og kan ligge i svingene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IMG_3252.300x169.jpg

Denne motorsykkelen trenger du ikke motorsykkellappen for å kjøre.

En "motorsykkel" med fire hjul som du ikke trenger MC-lappen for å kjøre.

Det sier seg selv at det ikke er en MC. Motorsyklister kommer til å flire av deg hvis du kjører et sånt misfoster.  :nei:

Uten MC-opplæring så er du "fritt vilt" i trafikken.  :hmm:

Men det er klart, det kan jo være et alternativ for handikappede.

Wow, så folk kan ikke kjøre Quads og trikes fordi hardcore bikere don't approve? Hva er du, 14 år eller? 

Slike kjøretøy trenger jo ikke være erstatning for MC, det kan være i tillegg til MC. Eller for noen så er kanskje et slikt kjøretøy langt mer praktisk i hverdagen enn mc, og jeg lover deg jeg skal ikke le om jeg ser deg på Quad i sommer. Selv om du parkerer ved siden av og forsøker å snakke "bike". 

Fritt vilt i trafikken? Så vi har mangelfull trafikkopplæring? Da bør du rette dine synspunkter politisk. 

Din usaklige personkarakteristikk viser vel hvem av oss som er nærmest 14 år i alder. I hvertfall mentalt.

Tror du at den omfattende MC-opplæringen er bare for syns skyld? Det kreves helt andre tenke- og handlemåter å ferdes i trafikken på MC, men dette vet du tydeligvis ingenting om. Motorsyklister er faktisk også mye bedre bilister enn vanlige bilister, nettopp p.g.a. den omfattende opplæringen, og påfølgende erfaring på MC i trafikken. Spør heller noen som har greie på det før du plasker uti med begge beina neste gang.

Lenke til kommentar

La meg si det slik:

..dersom en ufør motorsyklist hadde ankommet på et slikt dyr fordi han/hun ikke lengre var i stand til å kjøre 2hjuling ville jeg uten å blunke kalt det motorsykkel.

...men om hr WincheLanche hadde ankommet i samme doning etter 50 år i Jaguar ville nok holdningen vært en annen.

Man blir ikke motorsyklist bare fordi man kjører en sånn en.

• Liker 2
Lenke til kommentar

La meg si det slik:

..dersom en ufør motorsyklist hadde ankommet på et slikt dyr fordi han/hun ikke lengre var i stand til å kjøre 2hjuling ville jeg uten å blunke kalt det motorsykkel.

...men om hr WincheLanche hadde ankommet i samme doning etter 50 år i Jaguar ville nok holdningen vært en annen.

Man blir ikke motorsyklist bare fordi man kjører en sånn en.

Enig!  :thumbup:

Lenke til kommentar

Spyder er et sprekere og mye mer artig alternativ.

Har en slik selv, og kan ikke si annet enn at det faktisk er svinaktig moro.

Er mer en snøscooter enn en MC og alt av elektronikk som er i en moderne bil er på plass.2014-Can-Am-Spyder-RS-S-black-white.jpg.

Endret av KriZZ
Lenke til kommentar

^

Hva er poenget med disse annet en "moro"? Den er for bred til å kunne filtrere i trafikken, det som er moro med motorsykkel (smidigheten, balansen), er helt borte. Og ikke minst annenhåndsverdien. Dette er vel et veldig smalt marked?

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke noe mindre poeng enn andre kjøretøy man bruker for å komme seg fra A-B.

Du føler deg mye mer trygg og synlig på en slik en enn en tohjuls MC.

Man kjøper ikke denne for å erstatte en MC, dette er noe helt eget.

Hva andre mener er jo ubetydelig, så lenge man koser seg selv.

Men har kun fått positive tilbakemeldinger hver gang jeg stopper et sted, uten unntak så kommer folk og slår av en prat og er imponert over maskineriet :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

IMG_3252.300x169.jpg

Det sier seg selv at det ikke er en MC. Motorsyklister kommer til å flire av deg hvis du kjører et sånt misfoster.  :nei:

Å Jøye meg. Nettopp betalt 20 000 +/- for A-lappen og tror du er verdens beste og kuleste fordi du kan balansere på to hjul?

Denne er kulere enn 99,9% av alle de andre sykkelene, på grunn av én ting: El-drivlinje.

Leter etter en erstatter for min R1, så denne skal nok prøves.

Lenke til kommentar

IMG_3252.300x169.jpg

Å Jøye meg. Nettopp betalt 20 000 +/- for A-lappen og tror du er verdens beste og kuleste fordi du kan balansere på to hjul?

Denne er kulere enn 99,9% av alle de andre sykkelene, på grunn av én ting: El-drivlinje.

Leter etter en erstatter for min R1, så denne skal nok prøves.

Tja, vil vel ikke si at 30 år er "nettopp". Tar forresten oppfriskningskurs hver vår også.

Og joda, dette kan være et rett så kult handikapp-kjøretøy. Men jeg tror du kommer til å savne R1 din, hvis du virkelig har en...

Lenke til kommentar

Men har kun fått positive tilbakemeldinger hver gang jeg stopper et sted, uten unntak så kommer folk og slår av en prat og er imponert over maskineriet :)

Hvorfor ikke heller kjøpe en ordentlig cabriolet? Så slipper du hjelmen, og blir enda mer synlig, og får med deg mer.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke heller kjøpe en ordentlig cabriolet? Så slipper du hjelmen, og blir enda mer synlig, og får med deg mer.

Hadde for flere år tilbake en E93 Cabriolet, kan ikke sammenlignes på noen måter.

Lenke til kommentar

Spyder er et sprekere og mye mer artig alternativ.

Har en slik selv, og kan ikke si annet enn at det faktisk er svinaktig moro.

Er mer en snøscooter enn en MC og alt av elektronikk som er i en moderne bil er på plass.

Nå er det noen år siden jeg har kjørt Spyder, og da bare en kort prøvetur. Men jeg mener å huske at det Spyder var stiv i konstruksjonen, altså at den ikke lener seg innover men mer utover i svingene ettersom kreftene virker på den. Men ja moro kjøretøy var det likevel. Men personlig så ville jeg nok foretrukket en 4hjuling som lener seg innover i svingene. 

Lenke til kommentar

IMG_3252.300x169.jpg

Wow, så folk kan ikke kjøre Quads og trikes fordi hardcore bikere don't approve? Hva er du, 14 år eller? 

Slike kjøretøy trenger jo ikke være erstatning for MC, det kan være i tillegg til MC. Eller for noen så er kanskje et slikt kjøretøy langt mer praktisk i hverdagen enn mc, og jeg lover deg jeg skal ikke le om jeg ser deg på Quad i sommer. Selv om du parkerer ved siden av og forsøker å snakke "bike". 

Fritt vilt i trafikken? Så vi har mangelfull trafikkopplæring? Da bør du rette dine synspunkter politisk. 

Din usaklige personkarakteristikk viser vel hvem av oss som er nærmest 14 år i alder. I hvertfall mentalt.

Tror du at den omfattende MC-opplæringen er bare for syns skyld? Det kreves helt andre tenke- og handlemåter å ferdes i trafikken på MC, men dette vet du tydeligvis ingenting om. Motorsyklister er faktisk også mye bedre bilister enn vanlige bilister, nettopp p.g.a. den omfattende opplæringen, og påfølgende erfaring på MC i trafikken. Spør heller noen som har greie på det før du plasker uti med begge beina neste gang.

Ja jeg tar den, fortjent var den også. Skal forsøke å holde meg saklig fremover. Beklager. 

Når det er sagt så har jeg klasse A så jeg vet jo hva du mener mtp omfattende opplæring, men det er altså ikke et norskt fenomen dette med å kjøre disse kjøretøyene på B førerkort. Det er slik i EU også. Piaggio Mp3 er jo en kjent sak, dog 3hjuling. Jeg vet ikke hva som er årsaken til at 3 og 4 hjuls motorsykler kan kjøres på B førerkort, men slik er det altså og da må en jo ta det som utgangspunkt. Så kan en gjerne mene hva en vil om saken men jussen er satt på det området. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg vet ikke hva som er årsaken til at 3 og 4 hjuls motorsykler kan kjøres på B førerkort, ...

Fordi disse er ...æh... enseters biler ?
Lenke til kommentar

Denne saken i artikkelen er uansett glimrende for den som vil ha et åpent helårskjøretøy, men ikke vil komme ut for snø og is med 2-hjuling når man er langt hjemmefra. Firehjul er i så tilfelle en god "garantist" for å unngå å havne sidelengs i asfalten pga et lite felt med is. Dog ingen 100% garantist, men mer sannsynlig at du får en shaky opplevelse men fremdeles sitter oppå kjøretøyet.

I motsetning til Spyderen, så får du en doning som fremdeles er smal og kommer seg mellom bilene, og du får vel mer MC-feel på kjøringen ved at den legger seg i svingene som en MC gjør. Spyderen blir vel mer som en snøscooter som du selv peker på.

Har forresten god sans for, og kan tenke meg de er veldig morsomme å kjøre, både quads, trikes og Spyder-type kjøretøy, dog ikke like sansen for scootere med 2 hjul foran. Men hver sin smak, så får man velge det som passer en best selv.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hva i all verden er vitsen?

Med en tiltende 4-hjulsmotorsykkel vil du få motorsykkelfølelsen på bil-lappen. Det geniale er jo at denne lener seg innover i svinger og du styrer med kontrastyring som på motorsykkel. Sikkert like gøy som å kjøre ordinær motorsykkel på svingete landeveier. Pluss du har alt det praktiske som en maxi-scooter byr på, kraften fra en motorsykkel, plass under setet til varer og laptop, du kan parkere på mc parkering, gratis i bomringen,  får nyte følelsen av å slippe å kjøre bil og du har helt sikkert like høy moro-faktor i svinger som med motorsykkel. Om jeg hadde rom for et ekstra leketøy så ville jeg glatt kjøpt neste års modell med el-motor. Selv om jeg daglig ferdes på 2 hjul i trafikken i 7-8-10 av årets 12 måneder. Noe slikt kunne fort blitt default pendler kjøretøy, gøyal kjøretøy, rundt i byen alternativ eller kjøretøyet man velger for en kjapp svenskehandel. Plass under setet til både snus, bacon og biff og noen flasker eller bokser. 

Helt genialt spør du meg. :D

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...