Gå til innhold

Tap av cpu hastighet

Aldrack

Anbefalte innlegg

Hei!

Oppdaget til min store forskrekkelse at cpu`en min plutselig va godt fra å være en AMD Athlon xp2400+ til en 1800+!

Jeg har ikke allverdens peiling på akkurat dette her, men er pc`en min på vei ned i rennesteinen??

Håper dere har noen betryggende og oppklarende svar til meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt sikkert Front Side Busen (FSB) som har funnet det for godt å svippe ned til 100MHz. Skru den opp på 133MHz (i biosen) du.

Det har skjedd meg et par ganger også, vet ikke helt hva som hendte. Den står på 24/7/365 (minus mekketid)

Endret av hn66
Lenke til kommentar
Det er ikke uvanlig at nye CPU-er taper seg litt, selv jeg syns 600+ høres mye ut. Spesielt nye CPU-er er angrepet av symtopet, før det stabiliserer seg.  Men hvis det går under 1 GHz, så ville jeg returnert prosessoren.

Hæ? Dette var da rimelig nytt for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Det er ikke uvanlig at nye CPU-er taper seg litt, selv jeg syns 600+ høres mye ut. Spesielt nye CPU-er er angrepet av symtopet, før det stabiliserer seg. Men hvis det går under 1 GHz, så ville jeg returnert prosessoren.

Herregud, hvilke vrangforestillingen prøver du å innbille oss? En CPU endrer selvsagt ikke hastighet, og ihvertfall ikke etter alderen, det bare virker sånn... :)

Lenke til kommentar
Skal jeg sette fsb`en til 133 eller 166?

Har hatt cpu`en i en 2 måneders tid nå. Har vel stabilisert seg på den tiden? Er det faktiske tap like stort som differansen tilsier? (600mhz) eller er det bare et tanke lavere ytelse enn opprinnelig?

Du tror meg fortsatt ikke? OK, får pepre på med litt mer info da. Du burde vite dette hvis du selv har satt sammen maskinen, men det har du kanskje ikke?

Se på denne linken til AMD XP 2400+. Det er Komplett sin info. FSB er oppgitt til 266MHz, dvs 133MHz pga DDR minnet.

XP2400 går på 2.0GHz, dvs. 133MHz * 15 (multiplier). Alt annet er feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...