Gå til innhold

Utøya-overlevende hevder Listhaug skaper hatretorikk

52 stemmer

1. 1. Er Listhaug (med)ansvarlig for trusler og hatretorikk?

• Ja
      21
    • Nei
      31

Anbefalte innlegg

Har han et poeng? Jeg mener Listhaug må kunne uttrykke seg knallhardt uten å skulle ta ansvar for at idioter skriver trusselbrev. Listhaug stiller seg garantert ikke bak slike eposter, og det er de som skriver dem som har det hele og fulle ansvar. Jeg synes også det er en grov anklage å hevde at Listhaug bevisst appellerer til Breivik-sympatisører. Da bør man faktisk ikke snakke så høyt om hatefulle ytringer. 

https://www.facebook.com/tjbech/photos/a.647115912022498.1073741826.116662338401194/1670153743052038/?type=3&theater

Endret av VRK18
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en klassisk ytre høyre-taktikk med sånne provoserende utsagn. Først var det Anders Lange, deretter Carl I. Hagen, så kom Siv Jensen, etterfulgt av Per Sandberg og nå har Sylvi Listhaug tatt over stafettpinnen. FrP bruker offentligheten på denne måten for å mobilisere velgerne sine, og har gjort det siden partiet ble opprettet. Dette er en taktikk brukt av ytre høyre i alle land, inkludert Trump.

Det blir brukt for å få "oppmerksomhet rundt viktige saker", og det skal liksom forsvare denne syke ordbruken. Det fungerer ikke å ignorere det heller, for jeg er sikker på at ordbruken hadde blitt verre helt til noen reagerte.

Sylvi Listhaug har jobbet hos First House med lobbyvirksomhet og mediehåndtering. Hun vet AKKURAT hva hun holder på med. 

Endret av Seen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg stiller meg hundre prosent bak Bech.

Enten er Listhaug ignorant, eller så er hun kalkulerende og kynisk. Dessverre trur jeg det er det siste. Hun visste godt hva slags konsekvenser hennes uttalelser kom til å få, og det er hele poenget med den splitt-og-hersk-politikken hun og hennes parti kjører.

Listhaug har nå fjernet bildet. Tror vi på henne når hun sier at hun fjernet det pga opphavsrettigheter?

Lenke til kommentar

Det er en klassisk ytre høyre-taktikk med sånne provoserende utsagn. Først var det Anders Lange, deretter Carl I. Hagen, så kom Siv Jensen, etterfulgt av Per Sandberg og nå har Sylvi Listhaug tatt over stafettpinnen. FrP bruker offentligheten på denne måten for å mobilisere velgerne sine, og har gjort det siden partiet ble opprettet. Dette er en taktikk brukt av ytre høyre i alle land, inkludert Trump.

Det blir brukt for å få "oppmerksomhet rundt viktige saker", og det skal liksom forsvare denne syke ordbruken. Det fungerer ikke å ignorere det heller, for jeg er sikker på at ordbruken hadde blitt verre helt til noen reagerte.

Sylvi Listhaug har jobbet hos First House med lobbyvirksomhet og mediehåndtering. Hun vet AKKURAT hva hun holder på med. 

Provokasjon er vel ikke akkurat et virkemiddel som er forbeholdt høyresiden ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Teknikken er ikke forbeholdt noen, men det er helt klart ytre høyres mest brukte teknikk. Det slår aldri feil at ordbruken skal gå utover minoriteter heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket parti driver IKKE med splitt-og-hersk-politikk?

(Bortsett fra det partiet man selv støtter)

Hva er det politiske konsept annet enn å velge hvilke gruppe i samfunnet man støtter, og ikke?

Men det er en stor forskjell på det generelle, og dette tilfellet. En ting er å si som f.eks. SP gjør at de støtter bøndene på bekostning av de som vil ha ulv. En annen ting er det Listhaug gjør her, som er å oppfordre til hat. 

Så jeg synes absolutt Listhaug bør ta ansvar for dette ja. Hun er ingen idiot, hun viste hva hun hva hun gjorde, og hva konsekvensene kom til å bli. Dette var nok både nøye planlagt, og vurdert før det ble postet.

Lenke til kommentar

Teknikken er ikke forbeholdt noen, men det er helt klart ytre høyres mest brukte teknikk. Det slår aldri feil at ordbruken skal gå utover minoriteter heller.

Startet i 85 i en lo bedrift, de er ikke bedre der. Sier ikke mere om det :)

Lenke til kommentar

Nei var vi tilbake til utøya som et argument mot høyresiden igjen. Føler at det er hakk i plata hos enkelte der, og like patetisk hver gang.

Kanskje noen heller burde fortelle denne fyren at, ja det er trist det du måtte igjennom dette, og det er flott du overlevde, men du er totalt irrelevant i politikken.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg mener Listhaug må kunne uttrykke seg knallhardt uten å skulle ta ansvar for at idioter skriver trusselbrev. 

Gjelder det alle tilfeller?

Hva så med følgende utsagn?

"Jeg mener *personer* må kunne uttrykke seg knallhardt uten å skulle ta ansvar for at *tilhørere* skriver trusselbrev. "

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei var vi tilbake til utøya som et argument mot høyresiden igjen. Føler at det er hakk i plata hos enkelte der, og like patetisk hver gang.

Enig. Det er sosialdemokratene som konsekvent blander inn 22/7, det er et uovervinnelig kort å spille i debatter fordi det er så betent. Fullstendig lavmål av AP/AUF.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Helt enig med "Ogmund Svifte".

Hold Utøya utenfor utfordringene våre, kjære AP

Jeg var selv på Utøya 22. juli 2011. Jeg kom heldigvis unna det hele uten en skramme, men jeg måtte svømme for å berge livet. Den uklare skikkelsen i det tunge regnværet som hevet riflen og tok sikte på meg, kommer jeg aldri til å glemme. Men lar jeg hendelsen definere hvem jeg er? Nei. Og jeg vil heller ikke gjøre mine grusomme opplevelser til poeng i en debatt der de ikke hører hjemme.

Sakens kjerne handler om at Høyre og Fremskrittspartiet ønsker å gi politiet verktøyene de trenger for å stoppe fremmedkrigere og terrorister. Forslaget, slik jeg har forstått det, retter seg kun mot mistenkte med doble statsborgerskap. Hadde Anders Behring Breivik hatt dobbelt statsborgerskap, så hadde Arbeiderparti-representantenes uttalelser vært saklige. Dette er ikke tilfelle, og derfor er det veldig åpenbart at 22. juli blir brukt som et kort for å appellere til følelser. Dette er en elendig strategi Jonas Gahr Støre må unngå.
Lenke til kommentar

Skal vi se:

I det vi kan forbinde med høyre ekstrem bevegelse, har har vi så langt fått 1 terrorist med norsk statsborgerskap.

I forbindelse med AP sin asyl politikk, har vi hittil fått 70-150 terrorister med norsk statsborgerskap. Ikke engang medberegnet en del "nordmenn" som allerede er dømt for terrorisme uten å ha forlatt landet. 

Allikevel er venstresiden bekymret for hvilke høyre ekstreme krefter de vekker og eventuelle terrorister som produseres, fremfor terroristene de selv har importert med sin intergreringspolitikk?? Det er komisk rett og slett. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Skal vi se:

I det vi kan forbinde med høyre ekstrem bevegelse, har har vi så langt fått 1 terrorist med norsk statsborgerskap.

I forbindelse med AP sin asyl politikk, har vi hittil fått 70-150 terrorister med norsk statsborgerskap. Ikke engang medberegnet en del "nordmenn" som allerede er dømt for terrorisme uten å ha forlatt landet. 

Allikevel er venstresiden bekymret for hvilke høyre ekstreme krefter de vekker og eventuelle terrorister som produseres, fremfor terroristene de selv har importert med sin intergreringspolitikk?? Det er komisk rett og slett. 

Hvilke store terror-aksjoner har disse utenlandske terroristene gjennomført i Norge da? Den ene høyreekstreme terroristen du nevner drepte helt sykt mange mennesker. Hvem skal vi være mest redd for?

Se til USA, der driver de med den samme fryktspredningen om muslimer. Hvem er det som har drept flest mennesker gjennom terror i det landet? Hvite menn..

Endret av Seen
Lenke til kommentar

Skal vi se:

Hvilke store terror-aksjoner har disse utenlandske terroristene gjennomført i Norge da? Den ene høyreekstreme terroristen du nevner drepte helt sykt mange mennesker. Hvem skal vi være mest redd for?

Se til USA, der driver de med den samme fryktspredningen om muslimer. Hvem er det som har drept flest mennesker gjennom terror i det landet? Hvite menn..

PST: Ekstreme islamister er fortsatt den største terrortrusselen mot Norge

Det bør vel gi svaret på spørsmålet ditt på "Hvem vi bør være mest redd for".

Vi avverget et ISIS angrep mot Norge i 2014 med kun et par dager.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...