BrokenHandbrake Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Hei, Jeg fant en annonse på finn som jeg synes var veldig interessant. Jobben virker veldig spennende for meg. Det eneste er at jeg ikke har mulighet til å starte før i august. Er det noe poeng i å søke nå, eller burde jeg vente og se om de eventuelt lyser ut en ny stilling litt nærmere? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Det er ganske vanlig med 3 mnd oppsigelse, så de fleste er åpne for å ta høyde for det med de rette kandidatene. Da er du plutselig i sommerferien uansett. Det er bare å søke. Gitt det ikke er noen spesiell tiltredelsesdato som er satt i stein. Hva med å ringe og spørre? Lenke til kommentar
BrokenHandbrake Skrevet 14. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2018 Jeg har ikke mulighet til å starte før i august med tanke på min skolegang nå. Tenkte at dette ble for lenge. Står kun startdato snarest i annonsen. Kan ringe og høre dem så fort stemmen min er tilbake. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Det er heilt vanlig at den nyansatte ikkje kan starte før tidligast om 4 månedar. Vanligvis skal stillinga lysast ut og ligge ute passelig lenge, derettet skal dei gå gjennom søknadane ofte saman med tillitsvalgte, ein skal kalle inn til intervju på ein passande dato, deretter skal arbeidsgiver evaluere intervjua før eit formelt jobbtilbud blir sendt ut. Typisk vil det være 10 dagars svarsfrist, og fyrst når alt dette er ferdig og kandidaten har takka ja til den nye jobben vil det være tid for å levere oppsigelse med 3 månedars oppsigelsestid tellanda frå måneden etterpå. 4-5 månedar før den nyansatte kan starte er heilt normalt. Og uansett, la arbeidsgiver ta stilling til dette, ikkje bestem deg for å ikkje søke fordi du trur du veit kva arbeidsgiver vil. Av og til er det verdt å vente på å få tak i rett person til stillinga, og andre gongar treng arbeidsgiver nokon som kan starte på mandag. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Hvis du søker på en jobb nå er tidligste startdato noramlt 1.august. Om søknadsfristen går ut i disse dager skal det veldig godt gjøres å få avholdt en eller to intervjurunder og få ut et tilbud før utløpet av mars. Det betyr at en kandidat til stillingen sier opp i april, og med oppsigelsestid mai-juni-juli er startdato 1.august. Lenke til kommentar
BrokenHandbrake Skrevet 21. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2018 Takk for info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå