Gå til innhold

Knakk i to! :(

Swein

Anbefalte innlegg

Å knekke et kort er ikke mulig på den måten som er beskrevet , så dette må i utgangspunktet være bare kødd. Finn et gammelt kort og forsøk å knekke det! Alle kort nå er laget av mange lag glassfiber og lar seg IKKE knekke selv med seriøs vold. Så trådstarter har nok snakket over seg! Full eller ikke...

Biffo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det du kan gjøre er å kontakte skjermkort produsenten, fotelle dem hele den uheldige episoden, så er jeg ganske sikker på at de vil forstå deg, og tilogmed sende deg ett nytt.

Leste om en på xtremesystems at han hadde mista sin nye P4 3.2GHz på gulvet og knukket/bøyd 3 pinner på den. De fleste rådet ham til å bøye dem tilbake selv, men så ringte han til Intel, sa hvordan situasjonen hans var. Intel viste seg til å være svært så forståelige, og sendte ham en ny, helt gratis!! Det kaller jeg snillt gjort! :)

:xmas:

hehe det er nokk ikke så ofte denslags skjer tror jeg...!

men det er heller ikke ofte folk ringer produsentene med slike historier....

Det er jo god reklamasjon at et selskap gjør det...hadde de sagt nei, hadde det blitt mer "negativt" syn på Intel, men siden Intel gjorde det, ble jo flere og flere overraska, og sa tilogmed at de aldri skulle slutte og handle CPU'er hos dem pga. dette.

Er jo ikke sikkert at de fortsetter med å kjøpe CPU'er fra Intel, men mange ble veldig positivt overrasket! ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

ja du sier noe der.

Men hvis dette da er sant så burde swein vurdere og ta seg en iq test.

Når man ikke ser hva man bestiller og når man har henta delene så prøver man og putte et agp kort i en pci port da er det noe gæli.

Det er da sann at hvis noe ikke passer et sted så har du to muligheter:

1. Det er noe so stopper/sperrer da tar man vekk kortet og legger det på/i steikeomen og sjekker om det er noe i veien.

2. Det er ikke meninga og ha kortet der. Da kan man putte kortet i en kjele med vann og så sette på plata (sett plata på 4 eller noe) og etter 10min så er kortet ganske bøyelig og da er det bare og dytte på-

NB. DETTE GJØRES PÅ EGET ANSVAR ! ! !

Lenke til kommentar

Dette må være den tråden med mest offtopic svar jeg NOEN GANG I MITT NOKSÅ KORTE LIV HAR SETT :roll:

Men: syns dere det er litt merkelig at Swein ikke følger opp tråden han spurte om hjelp i? det er jo nogså stort å faktisk miste 4000kr...

Endret av So
Lenke til kommentar

Hmm...

Satt å tenkte litt her. Leste det at Swein hadde relativt ny hardware. Abit NF-7S v.2.0 og XP2500+ Barton. Da virker det litt rart for min del at han har gått glipp av en så essensiell overgang som fra PCI til AGP.

Og en annen ting. Han skriver han hadde tatt ut hovedkortet å lagt det på bordet mens han pressa nedi skjermkortet. Hvordan i huleste klarte han å unngå å herpe det?

Klart, et skjermkort kan knekke, men da må du ha dyppa det i flytende nitrogen først! :p

Lenke til kommentar
det er nok vanskeligere ting og lodde og folk gjør det....!

som sagt har man utstyr og tålmodighet og kanskje et forstørelsesglass så går det...!

Ærlig talt! Hvis du tror at man kan lodde 10 lags printkort med vanlig loddeutstyr og forstørrelsesglass så....ja...da burde du tenke deg om en gang til....

Det er rett og slett det dummeste jeg har hørt på lenge....sorry en liten utblåsning der...

(ps. hvis man legger til at swein skulle klart det, så synker vel sannsynligheten noen hundre hakk til....)

Lenke til kommentar
Swein: Har du fått tak i digitalkamera eller?

Edit: Tråden har blitt vist 185xx ganger nå! :thumbup: spøk eller ikke, det er sweet! :cool:

Altså.. jeg kjenner INGEN som har digitalkamera :(

Jeg bor langt oppi skogen, og der bor det ikke mange folk... :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...