Gå til innhold

Knakk i to! :(

Swein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde jeg gjort en slik blemme som det er snakk om her, hadde jeg holdt god kjeft om det til det hadde lang, lang tid. Ihvertfall hadde jeg ikke stupt rett inn på landets største samlingsplass for kvasi-nerder og fortalt om det... :ermm:

Kaller du meg KVASI?! :mad::D

Tjaaa.. hva skal vi gjøre med den kroppen der nå ? :devil:

Lenke til kommentar
Håper for gudsskyld at ingen prøver å presse seg inn i feil port på andre objekter. Resten overlater jeg til fantasien til forumleserne. :cry:

Hvis det er snakk om f.eks ører eller neser så kan jeg være enig, men hva med 2ern da? Den er vel godkjent..

btw 17375 sidevisninger nå \o/

Lenke til kommentar
Håper for gudsskyld at ingen prøver å presse seg inn i feil port på andre objekter. Resten overlater jeg til fantasien til forumleserne.  :cry:

Hvis det er snakk om f.eks ører eller neser så kan jeg være enig, men hva med 2ern da? Den er vel godkjent..

btw 17375 sidevisninger nå \o/

Hehe, du som sa det, men om du får motstand der da, legger du bare hele vekta på da og håper ingenting knekker :scared:

Lenke til kommentar

Hmmmm... fatter kalte meg sleggemekaniker i moped-dagene mine, da jeg retta ut ett stag på en ambolt med hammer i kjeller'n. Og jeg har benka over min egen kroppsvekt flere ganger. Men aldri har jeg klart å ødelegge noe hw bare ved å skulle sette det inn i maskina. Ikke for det, jeg har fått med meg at agp kun passer i agp da, noe som ikke alle har fått med seg visstnok

Lenke til kommentar

men dere, man kan faktisk repare det skjerm kortet.

Hvis man bruker en "skrape sak" (husker ikke hva det heter) og skraper av det grønne (altså de strekene) på skjerm kortet da får man fra noen ledere, og de kan man lodde sammen igjen. Man kan da ta noe superlim i "sprekken" og putte det sammen.

Men du må passe på at "strekene" ikke kommer nærme verandre.

Ja, dette høres kanskje litt dumt ut men det virker faktisk.

Jeg har gjort det mange andre "krettskort" og slikt.

Det funker hvis man gjør det riktig. :yes:

Endret av lugah
Lenke til kommentar

Hmm Swein haddet fåttt svar fra komplett, men hva svarte de??. Enten har han ikke skrevet det eller så har jeg overhodet ikke sett det.

Dette er jo knall!, det beste er at swein prøver å holdet maska som en seriøs pc mekker :scared::ermm: , genialt

Håper komplett er kule nokk til å gi deg en nytt kort Swein!! du fortjener det, de kommer sikkert til å le av mailen din til langt over nytt år.

god jul

Lenke til kommentar

Hvis man bruker en "skrape sak" (husker ikke hva det heter) og skraper av det grønne (altså de strekene) på skjerm kortet da får man fra noen ledere, og de kan man lodde sammen igjen. Man kan da ta noe superlim i "sprekken" og putte det sammen.

Ja det funker til et visst nivå, men tviler på at det er så lett på et "state of the art" skjermkort. Regner det er i flere lag, og at lederne er rimelig små....tviler på at swein..var det ikke det han het? Så lang post nå at jeg ikke husker helt..anyway tviler på at swein har sånnt utstyr. Når man hører på kompetansenivået.

Lenke til kommentar

Det går ikke med et moderne skjermkort, som er bygd opp av 10-lags PCB. Hvis man er dum nok til å knekke et skjermkort, klarer man ikke å lodde 10-lags PCB'er med kobberbaner smalere enn en millimeter.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å kontakte skjermkort produsenten, fotelle dem hele den uheldige episoden, så er jeg ganske sikker på at de vil forstå deg, og tilogmed sende deg ett nytt.

Leste om en på xtremesystems at han hadde mista sin nye P4 3.2GHz på gulvet og knukket/bøyd 3 pinner på den. De fleste rådet ham til å bøye dem tilbake selv, men så ringte han til Intel, sa hvordan situasjonen hans var. Intel viste seg til å være svært så forståelige, og sendte ham en ny, helt gratis!! Det kaller jeg snillt gjort! :)

:xmas:

Lenke til kommentar
Det du kan gjøre er å kontakte skjermkort produsenten, fotelle dem hele den uheldige episoden, så er jeg ganske sikker på at de vil forstå deg, og tilogmed sende deg ett nytt.

Leste om en på xtremesystems at han hadde mista sin nye P4 3.2GHz på gulvet og knukket/bøyd 3 pinner på den. De fleste rådet ham til å bøye dem tilbake selv, men så ringte han til Intel, sa hvordan situasjonen hans var. Intel viste seg til å være svært så forståelige, og sendte ham en ny, helt gratis!! Det kaller jeg snillt gjort! :)

hehe det er nokk ikke så ofte denslags skjer tror jeg...!

Lenke til kommentar

hehe det er nokk ikke så ofte denslags skjer tror jeg...!

men det er heller ikke ofte folk ringer produsentene med slike historier....

Lenke til kommentar
Hei...

Jeg kjøpte et skjermkort fra dere for litt siden..

Jeg fikk det i posten, og skulle til å montere det,

men jeg satte det i PCI porten, der det ikke passet, så det knakk.

Så Jeg lurte på om det var mulig å få nytt?

Jeg har hørt fra mange folk at det skal ikke knekke så lett..

Så det var kanskje en feil på det?

Når jeg nå leste et innlegg som jeg må ha oversett så lo jeg så jeg holdt på å daue! får jeg lov å bruke den quoten der?

PRICELESS! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...