Pyro Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Når jeg starter eller restarter maskinen har den i det siste begynnt å bruke fryktelig lang tid i forhold til før. Jeg har hatt msblast i mellomtiden men hva kan jeg gjøre for å forbedre tida. Jeg får opp skrivebordet men det tar ca 40 etter det til velkomstlyden kommer og det er ikke før det at jeg kan gå inn på noen progz. Hva kan jeg gjøre ??? Lenke til kommentar
BWW Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 run: msconfig Oppstart hva er det som kjører? Er det noe der som bruker mye resurser? Lenke til kommentar
Pyro Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Hvordan kan jeg se hva som bruker mye ressurser ??? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Gjelder dette både oppstart og avslutte? Kan hende at disken går i PIO mode isteden for UDMA. Lenke til kommentar
Pyro Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Det er bare på oppstart. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 du har ikke ett nett-adapter som prøver å motta dhcp, som ikke får det... eller en 'mappa' nettverksstasjon som ikke finnes? Lenke til kommentar
Pyro Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Nettadapter? Tenker du på nettverks kort eller isdn kort eller ? Den er ikke koblet til en nettverksstasjon. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) nettadapter: kort, usb, chip, firewire, m.m som gir deg tilgang til et f.eks ethernet.. ikke oppringt Endret 14. desember 2003 av rwu Lenke til kommentar
Pyro Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Har vanlig nettverkskort til lan og 1 stk isdn kort. Kan det være de som er problemet. Får ikke opp at de prøver å koble seg til for jeg har deaktivert det vanlige nettverks kortet og isdn'n prøver ikke å koble seg til. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hvordan kan jeg se hva som bruker mye ressurser ??? Ctrl-alt-del, se på processes og at System idle process bør ligger på ca: 99/cpu. Hvis de er noen prosesser som bruker mye ressurser kan du jo fortelle hva de exe filene heter. Som sagt før her, gå på start-run, skriv: msconfig. Se på hva som står under startup.(minst mulig her,prøv deg fram). Har også ISDN + et deaktivert nettverkskort med fast IP adresse som ikke sinker noen oppstart. Driver enda og lurer litt på det med PIO mode og UDMA. Høyreklikk på My computer-properties-hardware-device manager-gå på IDE ATA/ATAPI controller- høyreklikk på Primary IDE channel og velg uninstall- restart marskina. Kan hende det løser problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå