Valkyria Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Jeg ønsker å kjøpe meg en OBD2 scanner til å bedre kunne diagnostisere bilene mine ved reparasjon, samt å kunne ha et ekstra ess i ermet når jeg ser på nye biler for meg selv, og om jeg skal hjelpe andre. Lenge har jeg sett på BlueDriver sin OBD2 scanner som får veldig mye skryt av ulike folk på Youtube, og i forhold til funksjonalitet er det absolutt noe slikt jeg ser etter. Det er slettes ikke dumt at man kobler til mobilen heller (android) da dette gav veldig pen og oversiktlig GUI. Den er i utgangspunktet laget for det amerikanske markedet, og jeg kjøpte faktisk en slik en av en kar på finn.no, og ser at selv en så vanlig bil som Golf fra 2008 har veldig begrenset hvor mye data og feilkoder man kan få ut av denne saken. Er det noen som har erfaring med noen scannerverktøy som vil fungere på de fleste merker som er aktuell i Norge? Jeg er også i tenkeboksen på å skaffe meg en Alfa Romeo 159, så siden dette er en noe sær bil så hadde det vært meget fint om den fungerte på denne også Budsjett har jeg beregnet rundt 1000kr, men kan strekke meg om det er det som skal til for å få noe dugelig her i Norge, og som nevnt er en scanner som kobles til mobilen å foretrekke over en med innebygget skjerm, men det er ikke avgjørende. Jeg vet det er mye Kina-ræl som finnes der ute som enten ikke virker i det hele tatt, eller er beregnet for et veldig fåtall merker, modeller og årsmodeller, og siden jeg ikke ønsker å bruke mer penger på å finne ut at scanneren har mange mangler så håper jeg noen har noen tips til hva som vil være en god investering. Takker for svar! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 (endret) Tja.. Carly kanskje, som du kan kjøpe her i Norge? Bruker en slik en selv til litt småting, og er i grunn greit fornøyd med den. Ligger masse info om den ute på nett, veldig populære blant BMW-eiere i alle fall, det var der jeg fikk høre om den EDIT: Ser du må velge modell-spesifikt på disse, så stryk innlegget mitt Endret 14. mars 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå