pantrax Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hei. Som topicen ganske enkelt sier så ønsker jeg å skru av en hard disk og ikke flere. Jeg gikk nettopp til innkjøp av en seagate som vi alle vet er mye stillere enn en Western Digital, derfor har jeg nå lyst til at WD'n skal fungere som en lagringsplass for ting som ikke skal slettes, men heller ikke brukes alt for ofte. Fant ut at vannkjøling var liten vits sålenge du har et monster av en HD. arg @ WD. Jeg ønsker ikke å måtte dra ut strømkabelen for hver gang jeg vil skru den av, så jeg leter etter noe lignende som den innebygde Power-saving funksjonen som kommer med windows. Noen som har noen tips? p. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Kjøp denne Chieftec HD-ramme ATA66/100 10000rpm - Harddisk Aluminium, 1 vifte Selges på komplett.no til 268,- og du slår av og på harddisken som du vil med en nøkkel i fronten som slår strøm av og på. http://komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&CatID=...pID=6&t=108&l=2 Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Kjøp deg et sånn ekstern- harddisk USB- byggesett. Det koster rundt 5-600 kroner. Da kan du koble den til og fra når det passer deg. Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 [quote name='CastorFiber' date='12/12/2003 : 20:41'] Kjøp deg et sånn ekstern- harddisk USB- byggesett. Det koster rundt 5-600 kroner. Da kan du koble den til og fra når det passer deg. [/quote] USB er jo tregere og koster mere enn ATA 100/133 HD ramme med skuffe, hvorfor skulle han kjøpe det? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Kan du ikke bare høyreklikke på disken i Device Manager og disable den. Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det finnes jo PowerSave modus som skrur av diskene. Det han egentlig spør om er vel om det går an å skru av en og en disk på den måten istedetfor alle på en gang. Alle med flere disker ville vel kunne spare både strøm og bråk hvis den enkelte disk kunne gå i sleep når de ikke ble brukt. Har 4 disker selv og bruker jo egentlig sjelden alle 4 samtidig. Stort sett en eller to av gangen. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Skjønte det sånn at han hadde to disker(en WD og en Seagate)og at han ville skru av og på WD etter behov. I device manageren vill disse dukke opp som to separate disker, hvis han da disabler WD vil jo ikke denne være i aktivitet. Den vil ikke synes i explorer,og ikke krever det noen restart av marskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå