Relex Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Hei, tenker og fjerne innmaten på dpf og sveise d på igjen. Går den igjennom eu, og kommer d opp noen feilkoder? Hva er evt fordeler/ulemper med dette? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Kan ikke forvente svar så fort og ihvertfall ikke når du ikke skriver merke og år 2 Lenke til kommentar
joka Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 motorlampa kommer på hvis du fjerner innmaten, noe som vil gi 2'er feil på EU... noen biler går også i nødmodus... 1 Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 (endret) Hva er hensikten? Er DPF'en trøblete, eller er det mer ytelse du er på jakt etter? Måler verkstedet utslippet på bilen så går den sannsynligvis ikke gjennom PKK. Selger du bilen videre etterhvert og kjøperen ikke får bilen godkjent når det er tid for ny PKK, kan kjøperen få "problemet" fikset på skikkelig vis og du må punge ut etterhvert som du har fått forbrukerrådet og senere forbrukertvistutvalget i mot deg. Da hjelper det ikke å si at du "ikke visste om at innmaten manglet". Det blir sure utgifter. Men hva slags bil er det snakk om? Vet at på noen av VAG motorene så kan dette gjøres uten at du får feilmelding om det er gjort skikkelig, mens på den populære PSA 1.6 dieselmotoren som sitter i ganske mange biler, så er det ikke fullt så enkelt. Endret 17. mars 2018 av SuperBlackBird Lenke til kommentar
Relex Skrevet 17. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2018 Hei, dette gjelder en Audi a4 b7 quattro 2006 mod, 2.0 tdi BPW Saken er at den ikke kom igjennom eu pga for høy røyktetthet, den ryker ved ujevne mellomrom noen ganger mye andre ganger lite uavhenging av motor temp. Vi har da en god grunn til og tro at det er dpf som er årsaken til dette. Det jeg lurer på og gjøre er og ta ut dpf rense det og bore noen hull igjennom innamten, sveise d på og feste d igjen. Skal selge bilen, så gidder ikke bruke noeb tusenlapper bare for og fjærne dpf i hjernen. Råd/tips til hva man burde gjøre? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Hvis DPF er gåen så er det som regel en grunn til det. M.a.o. andre problemer. Ødelagt DPF er bare symptomet. Og tviler på du får mye for en bil med feilkoder og som ikke går gjennom EU-kontroll pga. manglende DPF. Lenke til kommentar
Relex Skrevet 17. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2018 Ja, bilen har gått 220k og trur d ikke er byttet.... skal vel da ha vært byttet for en stund siden Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 (endret) DPF er ikke et filter man bytter. Det skal egentlig holde ut hele bilens levetid. Det som skjer er at andre ting går galt og får DPF til å tette seg eller bli ødelagt. F.eks. ødelagte dyser, lekkasjer i innsug, turbo eller eksos, ødelagte sensorer etc. Edit: Eller ved mye småkjøring. Endret 17. mars 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
Relex Skrevet 17. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2018 Ja stemmer, var noe prob med dysene men fikk byttet dem og el nettet så d og alt annet ser ut til og fungere. Poenger nå er at d mest sannsynlig er nærmere tett og jeg må ta d ut og rense d Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Det finnes de som driver med rens av DPF-filtre. Er garantert noen av de i Norge også. Prøv å finne et slikt verksted. Mye billigere enn ny DPF, samt at du har større sjanse for å komme gjennom EU-kontroll og du kan selge bilen med god samvittighet. Lenke til kommentar
Relex Skrevet 17. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2018 Sant men vil prøve og holde d så billig som mulig skjønner du i og med at bilen skal selges. Så egt d enkleste sånn sett er og rense innmaten blåse igjennom med trykkluft og stikke et par hull tenker jeg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Du bør uansett få sjekket om ECU må programmeres. Er du uheldig får du feilkode og bilen går i "limp mode". Og selger du bilen må du gi beskjed om denne mangelen så du ikke risikerer å måtte betale for reparasjon eller kjøpe bilen tilbake. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå