Gå til innhold

[Løst] Kompensasjon vedr. kansellert fly - Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk oppleve at et Norwegian fly måtte snu på vei hjem til Norge, og nødlande tilbake på Bangkok flyplass.

Alle passasjerene ble satt på et "ventehotell" i påvente av ny flight til Norge.

55 timer senere fikk vi fly hjem.

Jeg vet at man har krav på en kompensasjon pålydende 600 euro i denne situasjonen, men lurer litt på hvilken vei det er lurt å gå med tanke på krav om kompensasjon.

Jeg har sendt et krav via klageskjema på Norwegians hjemmeside, men fikk beskjed om at det ville gå opp imot 6 uker før jeg fikk svar på den.

Det jeg frykter er at de skal sette seg på bakbeina og nekte meg kompensasjonen - og at det da er for sent å klage til andre instanser(?)

Jeg vet at flyforsinkelser.no kan føre saken for meg, men de tar 25% av kompensasjonen hvis de vinner saken.

Jeg synes derfor det er feil å la de føre saken for meg når jeg åpenbart har all rett på min side.

Men så har man denne jussen da...og norwegian er sikkert flinke til å argumentere for hvorfor jeg ikke skulle få disse pengene utbetalt..

Er det noen som har erfaringer her, og eventuelt et tips om hva jeg bør gjøre annerledes enn det jeg har gjort til nå?

Jeg setter pris på om denne tråden kan holde seg til temaet, og ikke ender opp som en skittkastingstråd mot Norwegian :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ble hjemreisen din forsinket?

Teknisk feil på flyet - De fikk en alarm ved 7000 fot om at de-icing ikke fungerte.

Edit: Men dette er ikke akkurat noe vi fikk skriftlig beskjed om :ph34r:

Min tanke er at de kommer til å skylde på noe annet - noe som IKKE faller innenfor kravene for kompensasjone til passasjerene. Derfor tenkte jeg det var lurt å høre i denne tråden om andre har lignende opplevelser, og om det er smart å benytte en annen instans til "klagingen" :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Min erfaring er at det ikke er vanskelig å få utbetalt den kompensasjonen man har rett på, så lenge årsaken til forsinkelsen er flyselskapets ansvar. Har riktignok ikke hatt forsinkelser som gir rett til kompensasjon med Norwegian.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at det ikke er vanskelig å få utbetalt den kompensasjonen man har rett på, så lenge årsaken til forsinkelsen er flyselskapets ansvar. Har riktignok ikke hatt forsinkelser som gir rett til kompensasjon med Norwegian.

Ok mottatt, takk for det.

Har vurdert å dra inn forsikringsselskapet mitt, men anser ikke dette som en forsikringssak egentlig. Dette er en ren kompensasjon, uavhengig av økonomiske lidelser forårsaket av kanselleringen.

Satser på at det går i boks da, og avventer andre klageinstanser inntil jeg får svar :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Fikk beskjed idag om at full kompensasjon blir utbetalt, helt uten krangling og spetakkel :)

Fint! Da fungerer det slik det skal, og dette er også min erfaring: Så lenge forsinkelsen skyldes flyselskapet, og ikke utenforliggende årsaker eller force majeure, går dette greit.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte at det var svært vanskelig å få kompensastion :)

Jeg så IKKE for meg at det skulle gå så lett nei - at jeg måtte gå omveien innom en eller annen instans for å få hjelp.

Personlig synes jeg flyselskapet gjorde "alt rett" generelt, helt fra de oppdaget feilen med flyet, frem til igår, da kompensasjonen var i boks. Dette sa jeg allerede dagen etter jeg kom hjem og er ikke farget av at jeg nylig har fått en pengesum.

Nye billetter er allerede bestilt med samme flyselskap - denne gangen satser jeg på å bli Kjos-fast begge veier :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...